Prevodnik z BCD

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:42:03 CET 2004

Prvni bych doporucil zapomenout na 16C57 a podivat se na 16F873 nebo 874
(pripadne 876 a 877). _Mnohem_ lepe se s nima dela, i kdyz cenovy rozdil tu
je. Predevsim maji elektricky reprogramovatelnou pamet (oproti EPROM), maji
stranky o velikosti 2KB (oproti 512B), CALL muze adresovat libovolne misto
na strance (ne jenom spodni polovinu), maji HW UART, bohatost preruseni, a
navic jsou mi velice sympaticke. Periferie, ktere nepouzivate, jsou po
resetu neaktivni, takze nijak neskodi, s vyjimkou A/D prevodniku - porty
RA, pripadne RE jsou nastaveny jako analogove vstupy, takze je potreba
zapsat 0x07 do ADCON2, tim se prepnou na digitalni.

>Je to pro aplikaci scanovani klaves ( u piana) a vysilani MIDI informaci.
>Protoze takove piano je potreba obcas preladit nebo zmenit MIDI kanal
>a podobne nesmysly tak tam chci zabudovat indikaci (display).
>Melo by to fungovat tak, ze pri normalnim provozu nesviti nic.
>Kdyz se stiskne tlacitko programovani, tak se prestane scanovat klavesnice
>na display se neco objevi,  zacnou se scanovat tlacitka na programovani
>a s tim spojene dalsi veci.
Nebo by funkci tech dalsich programovacich tlacitek mohly zastat klavesy -
durovy kvintakord by preladoval vyse, molovy nize, septakord by nastavoval
cislo kanalu a podobne.

>Takze kdyz budu pouzivat 1 port jako vstup(8bitu) a 1/2 druheho jako BCD
>adresovani tak mi porad zbyva nejakych 8 dratu.Kdyz na BCD povesim
>radic display + multiplexer pro klavesnici ( potrebuju alespon 88 klaves)
>tak mi zbyva 6 dratu (2 jsou na chip select). Jeden bude na vysilani
>MIDI informaci a jeden na spolupraci s dalsimi podobnymi moduly.
>Tolik popis stavajiciho hw.
Tady jsem se v tech dratech trochu ztratil... Opravte me, jestli se mylim,
ale neni midi v podstate seriova linka na ~38kBd? Nerikam, ze to nejde
udelat v sw, ale programy zavisle na poctu instrukci se spatne ladi (a
16C57 opravdu nema preruseni).

>lip bych to opravdu nenapsal. Vazne. Samozdrejme daleko efektnejsi
>by bylo tam dat  jedno nebo dvouradkovy display po 16 znacich
>a vypisovat tam primo co se kde deje.Ovsem to pro me zni jako
>sci-fi. Mozna nekdy za par let.
Mozna mate zbytecne obavy. Je dokonce AN od Microchipu na CD i na internetu
o pripojeni alfanumerickeho displeje. Da se pouzit ve 4 bitovem modu, pak
potrebuje 7 dratu, ale 6 z nich se da sdilet s jinymi vecmi, pouze E(nable)
je treba unikatni, je to jakysi CS pro displej.

>A tak tady vymyslim jak na malo dratu dat co nejvic zarizeni.
>Sehnal jsem datasheet na MM74C912 (radic displaye od Farchilda) a ten muze
>adresovat az 6 sedmisegmentovek nebo muze fungovat jako bargraf  no proste
>ma toho moc.Je to latchovane a adresuje se to v BCD, vystupy jsou primo
>na 7 segm. a ma v sobe i prepinani segmentu.Pokud by to nekoho zajimalo
>muzu poslat datasheet. Nyni jsem ovsem ve stadiu kdy vim co tam dat,
>ale nemuzu to sehnat, protoze par kousku nikdo nedoveze.
Obdobna situace je s radicem klavesnice, ma velmi obdobne oznaceni (snad
..922) a prodava se po 10USD, za coz koupite deset procesoru.

>Takze jsem vlastne
>na uplnem zacatku. Neporadil by mi nekdo jak se tam da dat jedno
>radkovy display? :-)))))))
Poradil, mrknete na tu AN, presne cislo bohuzel nevim, v pripade problemu
se ozvete.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/