Robot a orientace v prostoru

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:44:25 CET 2004

> -----P?vodn? zpr?va-----
> Od:	jreich@top.cz [mailto:jreich@top.cz]
> Odesl?no:	1. kv?tna 1999 8:50
> Komu:	Multiple recipients of list
> P?edm?t:	RE: Robot a orientace v prostoru
>
> Ahoj Romane
> Jestli to dobre chapu, tak to PIR cidlo bude reagovat jen na
> pohyb tepleho predmetu v okoli robota ne?

No, ono to neni PIR cidlo - ono to tak jen vypada. Ve skutecnosti  je to
kombinace neceho s necim (necitelne)

> Pomoci toho indukcniho cidla, se asi neda indikovat nevodivy predmet a
> jak je to s jeho uhlovou rozlisovaci schponosti?

Pravdepodobne ne, v teto oblasti mam dost velke mezery.

> Spise bych doporucoval ultrazvuk.
> Kompas delam s rozlisenim 22,5 stupne, coz doufam postaci.
> Cena by nemela prekrocit 800 Kc.

To urcite ano, zejmena, kdyz budes mit pohyb jen v uhlu 90 st.

> O rozliseni lelktronicke mapy jsem uvazoval a doufam, ze pro robota
> velikosti 25x40cm staci rozliseni ctverec o strane 10 cm.
> To pri prumerne velikosti bytu 80m2,  vychazi mapa na 8000
> BYTU = asi 8kB pameti. To je v pohode ne? Na tyto ucely chci
> v robotu vyclenit
> asi 64kB pameti, takze tam bude rezerva.

Asi to prece jenom bude to nejlepsi. Ja jsem puvodne uvazoval
o rozliseni 1x1 cm - coz je v podstatne vic. Jenomze z tohoto vychazi
dalsi problem - jak zjistim aktualni souradnici (napr po vynut? robota,
nebo po jeho preneseni ?). Hledat nejaky roh a pak znej najizdet se mi zda
do nesikovne.

> Ten kompas za 3000 me celkem zajima, byl to fluxgate system?
> Ten jsem videl na webech v USA za si 50$ a taky mel vystup na
> seriovy port.

Tak to opravdu nevim.

> Jestlize pouzivas notebook k rizeni robota, jak to napajis?
> To budes mit k robotu kabel? Nebo prenasis data dalkove?
> V notebooku by sly vypocty udelat krasne napriklad v cecku nebo v
> Basicu.

Kabel bych tam mel nerad (ale prozatim tam jsou dva :((((. Prozatim to
napajim z 12V baterie, co se pouziva v UPS.
Pokud u notebooku zasleepuju HD, tak ma docela maly odber - i kdyz
priznavam, ze uCHIP
by byl profesionalnejsi a hlavne uspornejsi.

Jeste, kcemu to chci vlastne pouzivat:
Mam tezce telesne postizeneho kamarada (ale perfektne mu to mysli) a ten mne
pozadal, abych mu
nejakym zpusobem vyresil jak pecovat o zahradu (sekat travu), aby nemusel
obtezovat sousedy.
Ted to mam udelane pres jostick, ale problem je v tom, ze u toho musi sedet
a davat bacha,
 kam to vlastne jede. A napad je tu .....

Roman K.
rkanovsky@csas.cz

BTW: Nevim, jestli to v konferenci nekoho zajima, ale mozna bude lepsi
prejit na soukrome maily.