Robot a orientace v prostoru

Jiří Pytlík jpytlik
Středa Březen 17 11:44:22 CET 2004

>Mate nekdo predstavu, jak funguji opticke dalkomery >(aktivni)?
>Jako jedno z 'oci' robota se mi to zda velmi zajimave.
Domnivam se ze pracuji na principu trigonometrickeho
zamerovani stopy paprsku na predmetu, jehoz vzdalenost je merena. To znamena ze jeden z prvku soustavy zaric-detektor je pohyblivy (nebo jinak uzpusoben k definovani polohy maxima prijmu nebo vysilani) a vyhodnocuje se dvojice dat poloha prvku-amplituda signalu.
 Misto infracidla bych osobne na malou vzdalenost pouzil ultrazvukovy vysilac a dva prijimace po kazde strane (pro jednu rovinu) a vyhodnocoval fazovy rozdil prijatych signalu.
Detekcni vzdalenost radove metry, presnost urceni polohy predmetu zavisi na presnosti mereni casu a vzdalenosti prijimacu.
   A kdybych si dal praci s merenim amplitudy odrazenych signalu (:-)) dal by se odhadnout i od ceho se to odrazi.

Jirka

Ji?? Pytl?k
konstrukce DST a.s.
Tel.:0443/672434