Robot a orientace v prostoru

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:44:21 CET 2004

> http://www.riegl.co.at/ld90.htm) - ale
> rozliseni -

Vcera jsem zkousel laserovy a ultrazvukovy meric vzdalenosti, ktery pouziva
znamy k zamerovani kabelu. Ve volnem prostoru - zahrada se to chovalo
perfektne (ultrazvuk).
Dokazalo to zmerit vzdalenost od 10 CM s presnosti na 1 Cm. DOcela presne to
 merilo i mistnosti, ve kterych nic nebylo (chodba). Pokud jsme to vsak
zkouseli v mistnosti, ktera mela skrine a pod (obyvak), tak to zobrazovalo
docela zajimave udaje. Jednou byl obyvak dlouhy 5 m (coz zhruba odpovida)
jindy mel neco pres kilometr. Zkresleni bylo asi zpusobeno odrazy nebo buhvi
cim.
Laser chodil v pohode, ale jen pokud jsme se nepokusili zmerit vzdalenost
skleneho objektu. Pak nezmeril vubec nic. Vzhledem k tomu, ze tyto "hracky"
staly pre 100 K KC, tak nevim jyk by t fungovalo, kdybych to stavel ja
:((((.

Nejlepsi by bylo zeptat se netopiru jak to delaji :)))).

> Jednou z moznosti je modulace signalu kmitoctem nekde v oblasti MHz a
> nasledne mereni fazovaho posunu. Pripadne modulace vice
> ruznymi kmitocty
> (postupne), aby se daly odlisit nasobky k*2*pi. Bohuzel s
> rychlosti svetla
> toho moc nenadelame, jedinou sanci je cely prostor zatopit a merit pod
> vodou, ale i tak to zpomaleni nestoji za rec ;-).

 Zatopeni bytu si jeste dovedu predstavit :)))). Ale jak zatopit zahradu na
kopci to opravdu nevim :)))). No a ze bych mel travit vsechen cas doma ve
skafandru ... :)))

Roman K.