Elektromobil 2

Zdenek Syrovatka z.syrovatka
Středa Březen 17 11:44:20 CET 2004

> ale do konstrukce s tyristory se mi moc nechce. Aby se totiz tyristor mohl
> vypnout,
> musi se prerusit tok proudu. Protoze je to SS napajeno, musi dojit k
> preruseni proudu
> pomoci motoru. Ja to uz zkousel, vzal jsem ohmetr a otacel motorem rukou,
> bohuzel ta kotva motoru je tak husta, ze v ani jedne poloze se proud
> neprerusil.

Ja bych tyristory nezavrhoval, s nimi se prece  pulsni regulace stejnosmerneho
proudu da udelat a k vypinani neni vubec treba prerusovat proud pomoci motoru.
Uz jsem s tim davno nic nedelal, ale vim, ze se vyrabely a snad jeste vyrabeji
tyristory pro proudy radove stovky amper, takze pro uvedenou aplikaci by stacil
jeden kus.

Zdenek