LAN cez seriovu linku

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:44:16 CET 2004

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Kollar Pavol <pali@lynx.sk>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 13. kv?tna 1999 17:18
P?edm?t: RE: LAN cez seriovu linku

>Celkom dobra pripomienka ... Ale co robi repeater v klasickom Ethernete -
>prijme signal z jedneho portu a vysle ho do dalsich. Tuto ulohy by prave
>mohol robit pocitac, ktory by z jedneho portu prijal packety (nie signal) a
>poslal ho do druheho portu. Naozaj je to trochu iny sposob, na vyssej
urovni
>(datova, nie fyzicka). Ale mozno su moje mienky chybne ...

Ono moc zalezi na tom jaky Ethernet pouzivas - jakou kabelaz  UTP nebo koax
(zatim jsem to chapal, ze se jedna o koax)

Repeater na koaxu se chova presne tak jak to popisujes, jen tam nevnasi
zadnou inteligenci -> nestara se o to komu je paket urcen a ani ho
nezajima obsah paketu, pouze paket prijme a presne podle principu uvedenem v
predhazejicim se ho pokousi vysla.

Trochu jina situace je v UTP, tady se jedna o klasicke propojeni
poin-to-point, a HUB se stara o bezproblemovy presun paketu, ovsem
stale ho nezajima komu jde a co nese

>Uz som chcel vyuzit aj priame pripojenie na Ethernet (zatial len studujem a
>hladam). Samotne packety su celkom slusne prenositelne, problem robi tzv.
>link signal (kazdych 16ms 100ns dlzka). Ma vsak inu amplitudu a pri pulznom
>rezime prevadzky si neviem predstavit, ako rozlisit co je link signal a co
>je packet, aby som to na druhej strane vedel dekodovat (infra-led maju
>celkom dobru sirku pasma takze 10MHz by zvladli).

Skus pouzit kartu pro UTP, nebo vyuzij vystup na MAU (tlusty koax), na
konektoru mas primo TX a RX signaly, bez prispusobeni fyzicke vrstve

>Nevie niekto zohnat IEEE802.3 specifikaciu, hlavne physical layer. Odkazy
>typu server IEEE organizacie neprichadzaju do uvahy, nemam niekolko 100 USD
>navyse na tuto normu (vsetko je samozrejme platene :((( . Pripadne ako
>vypnut "link test integrity" na nejakej sietovej karte, a akej?

Skus se podivat na www.realtek.com nebo www.nationalsemi.com  , je tam
spousta zajimavych informaci a app-poznamek,
kdyz jsem delal pripojeni i51-Ethernet, nechalo se z toho nadherne vyjit

Kosta
             Kosta
             P.O.Box 38
             Posta 41