Compaq - power, erhernet cable

Kamil Jirka CAMEL
Středa Březen 17 11:44:12 CET 2004

Tenhle kabel se jmenuje TWISTED PAIR (krouceny par), ten konektor se
oznacuje RJ45.

Kdyz by jsi chtel propojit vice nez dva pocitace, potreboval by jsi
zarizeni oznacovane jako HUB.

Pro propojeni dvo pocitacu staci ctyrlinka (dve kroucene dvoulinky,
to je podminka !!!).

Propojis je nasledovne:

1   >>   3
2   >>   6
3   <<   1
4   T
5   T
6   <<   2
7   NC
8   NC

T - telefonni par           << - jedna (kroucena) dvoulinka
NC - nezapojene             >> - druha ( - // - ) dvoulinka

Pocita se to tak, ze se podivas na konektor na sitove karte celem
(tam kudy se tam strka ten konektor), zobackem dolu, a pak to je:

 +-----------------+
 |                 |
 |                 |
  -----------------+     ( dole v rohu chyby znak, proste jsem si
                           nemohl vzpomenout na jeho ASCII kod )
   1 2 3 4 5 6 7 8

 Doufam, ze jsem to neotocil. Proste mezi 1-2 to ma tak do 100 Ohmu a
 mezi 3-6 to same.

> Krizenej kabel pro UTP/STP, maj ho vsude. Stoji asi 50.- prijde na to, jaka
> delka.

Obavam se ze ne.

AT1, nema to kazda sitovka
AT2 - lze pouzivat pouze jedno medium, nektere sitovky maji
autodetekt, jinde se to nastavuje setupem, nekde jeste JUMPERama.

Vetsina starych sitovek ma kolaxial (tedy konektor BNC) a AUI
(konektor 15 canon).
Nektere maji vsechno.
Ty novejsi maji vetsinou TP (twisted pair), TP a BNC, nebo jen BNC.

                                            Kamil