Antena DCF

J. Polívka jpolivka
Středa Březen 17 11:44:06 CET 2004

Od: Kosta <kosta@iol.cz>
>Asi nejlepsi je uverejnena v AR nekdy v letech 1994/95. Nevim jaky je
signal
>v Brne, ale poulicni hodiny jsem instaloval
>i v Bardejove (a to je o neco dal) a fungovaly vcelku obstojne - za
posledni
>ctyri roky zadny servisni zasah.
>V techto hodinach ale byl pouzit opravdu kvalitni prijimac - ne nejaka
>sr..ka od Conrada.
>
>Kosta

Zdravim,
myslim,  pokud si dobre pamatuji, nebot tyto nize uvedene rocniky amara jiz
nemam, ze v nich  bylo upozorneno na mensi citlivost nekterych obvodu pro
prijem DCF. To je asi ten pripad, o kterem jsem se zminoval, ze jsem se
setkal s nizsi citlivosti vzdy u urciteho typu hodin.

Mel jsem tady nekolik "profi" a mozna i profi DCF hodin. Vsechny nemecke
vyroby.Vetsinou vetsich rozmeru cca 20x30x20cm i vice apod. Antena byla vzdy
externi v samostatne krabici. Zadne z techto hodin nepouzivaly LCD displej.
Vzdy LED cislovky. Sitove napajeni. Prijimac pomerne slozite konstrukce s
haldou diskretnich soucastek. Cena vzdy dosti vysoka. Vysledek mne nijak
nepresvedcil. Stejny jako u budiku za 20 DM od Conrada. Za velmi ruzne
penize stejny, ale vzdy velmi dobry vysledek.  Zda se mi, ze v posledni dobe
techto profi hodin na nemeckem trhu ubyva.
Pod mym primym dohledem je momentalne asi 30 ks ruznych DCF hodin a  vsechny
pracuji perfektne. Za mene spolehlive povazuji jednomotorove nastenne kulate
hodiny, ale neni to kriticke. Ostatni jedou se 100% spolehlivosti.

Nektereho zakaznika, ktery chce profi zarizeni, ale presvedcite jen
robustnim
a technicky vypadajicim "profi" zarizenim s "odpovidajici" cenou.

V posledni dobe jsme dostali od ceske firmy nabidku hodin pripojitelnych k
PC, ve kterych byl modul z hodin od Conrada. Cena byla hrozna. Dalsi
nabidkou, ktera koluje po zdejsich uradech, je tarifikator telefonnich
impulzu za cca 2500 Kc. Jedna se o vyrobek od Conrada v cene 19.95 DM, ale
to je  jiz jine tema.

Nechci se nijak zastavat Conrada. Je jiste, ze pri tom mnozstvi vyrobku (cca
30000) se kvalita na 100% neuhlida. Denne se u nich posila postou mimo primy
prodej cca az 18000 vyrobku. Z toho vyplyva i urcity pocet vracenych kusu.
Velke mnozstvi vyrobku je vraceno v bezvadnem stavu. Technika jde rychle
kupredu, a tak castou pricinou vraceni je neznalost funkci, nebo se nepodari
instalace apod.

J. Polivka
jpolivka@mbox.vol.cz

-----P?vodn? zpr?va-----