Zalohovana SRAM (EEPROM, FLASH ROM, ...)

Tom Mazouch mazouch
Středa Březen 17 11:44:05 CET 2004

mpalicka@brno.comp.cz wrote:

> Kdysi jsem zkousel takto zalohovat 6116, taky pres diodu a se
> stejne blbym vysledkem. Pak jsem videl nekde v Amaru zapojeni
> napajeni SRAM se zalohovanim a bylo to o neco slozitejsi, byly tam
> i nejaky tranzistory, tak jsem si rekl, ze si musim zapamatovat, kde
> to bylo nebo si to nekam nakreslit. Tak jsem to samozrejme
> zapomel. Zkus modry AR nekdy z let 86-89 bylo to asi tam.
> Milan
No...mel bych k tomu par pripominek.
1. nezkousel bych kesovy RAMky, protoze _dost_ zerou a tu baterku
vysosnou nez reknes obuvnik... (nekolik 32kB jsem meril a odber byl tak
1-4mA v klidu)
2. Nestaci jen zalohovat Ucc, je treba jeste osetrit -CE tak, aby v
klidu na nem bylo Ucc. Lze to udelat napr. tak, ze -CE RAM vede na
kolektor NPN tranzistoru, emitor je spojenej s -CE z procesoru (nebo
dekoderu adres) a na bazi se privede -RESET. -RESET musi naskocit pri
snizeni napajeciho napeti. Mezi -CE a Ucc ramky se strci odpor par
desitek kilo.
Inspirace pochazi z ruznych variant TNC (modem na paket radio).
Nepamatuju, ze by s tim byl problem.
Schema v pripade zajmu poslu.
  TomM