Sirena

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:44:01 CET 2004

> nekdo dobry
> domku? Nekdo tu
> Ja bych rekl, ze asi tak 140dB je prah bolesti - start proudoveho

> letadla v jeho tesne blizkosti. To bys tou sirenkou zboril
> barak nejen
> sobe ale i sousedum....o ztratach na zivotech nemluve.

No nedramatizoval bych to. Na zbourani bar?ku potrebujes trosicku vetsi tlak
a rekl bych i podstatne nizsi frekvenci. Akusticky tlak kolem 160 db
rozstreli uzavrenou lahev s pivem (mereno na frekvenci 90 Hz) k testovani
jsme pouzivali specialne upraveny (spis vyrobeny) reproduktor naladeny na
presne tuto frekvenci. Studio, ve kterem jsme to zkouseli jeste stoji, takze
to neni tak kriticke. Navic je treba si uvedomit, ze aku. tlak se odava ve
vzdalenosti 1m, a k sousedum je to prece jenom dal :))

Ta sirena 160 dB slouzi jen pro "vyhnani" zlodeju z budovy do ktere se
vloupali. Takze se pouziva v uzavrenem prostoru. Venkovni sirena vetsinu
zlodeju nechava naprosto v klidu, protoze nez prijedou policajti to trva tak
kolem peti minut a pokud bydlite mimo mesto, tak jeste vic. A zvlastnich
zkusenosti muzu rict, ze sousedi radeji zavrou okna.
Sirena se spousti v impulsech trvajicich cca 1s s mezerou 2s po dobu 15s. V
podstate je to mirne upraveny vyskovy reproduktor pro zatizeni 500w. Je
buzen impulsnim zesilovacem 750W, ktery zesiluje modulovany signal o
frekvenci cca 14KHz. Funguje to celkem spolehlive a vzhledem k tomu, ze je v
budove, kde to je instalovano dieselgenerator, neni ani problem s napajenim.

Spousteni a vykon  jsme konzultovali s usnim lekarem a  jsme porad pod
urovni pro trvale poskozeni sluchu (nebo zdravi obecne)- jeste by to chtelo
doladit kmitocty a tvar signalu :(((.

Je fakt, ze dve skupiny zlodejicku mely docela problemy zdrhnout, ale nic
vaznejsiho se jim nestalo.

Roman K.