reset u 51

mpalicka@brno.comp.cz mpalicka
Středa Březen 17 11:43:57 CET 2004

Date sent:      	Thu, 3 Jun 1999 09:21:56 +0200
Send reply to:  	hw-news@mobil.cz
From:           	"Lubos Mikulec" <mikulec@dszo.cz>
To:             	Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Subject:        	Re: reset u 51

> Mel jsem uplne ten samy problem. Byl spusobeny tym ze pri odpojovani
> induknci zateze vznika na kontaktech rele oblouk, ktery generuje nejaky
> rusici impulz. Mne to spusobovalo na napajecim napeti 5 V rozkmit az 3-4 V
> (Impulzni zdroj 40W). Reseni bylo jednoduche a levne.Za cca 50 kc se da
> poridit LC filtr  TESLA TC 241, takovy ten sedy hranolek z 5ti vyvodmi,
> ktery jsem zapojil mezi kontakty rele a indukni zatez. Bohuzel, maximalny
> proud ktery nim muze protekat je 2,5A, coz pro tebe je malo. Ale urcite
> existuje neco vykonejsiho.
>
> S pozdravem : Mikulec.
Ach jo, vpodstate totez jsem odpovidal dneska rano, ale odpoved
se v konferenci ze zahadnych duvodu neobjevila. Tak jeste jednou:
Chybu hledej v te indukcni zatezi, ne na kontaktech rele, nebo ve
zdroji toho mikropocitace. Mohla by pomoct i takova blbost, jako
dotazeni sroubku v zasuvkach a na jisticich 230V, zvlast pokud je
to tazeny hlinikem. Taky by mozna pomohl nejaky stabilizator 230V
mezi kontakty rele a zatezi. Jeste se mi v hlave ozyva slovicko
"kompenzace" ktere mi tam uvizlo v prvnim jaru na ucnaku.
Kondenzatorem by se mel dat charakter indukcni zateze posunout
smerem ke kapacitni, ale to se budu muset podivat nekam do
skolniho sesitu, jak to vlastne funguje.
Milan