Vykon PMPO

havraj1.edu@mail.cez.cz havraj1.edu
Středa Březen 17 11:43:56 CET 2004

On Thu, 3 Jun 1999, Zdenek Syrovatka wrote:

> A trvam na tom, ze pri napajeni 12V nesymetrickych je amplituda sinusovky
max.
> 6V, kdyz nepocitam zadne ubytky a efektivni napeti je 6/1,414 je mensi
nez

> Nesmysl - proc by se asi jinak delaly mustkove zesilovace ?

Prave proto se delaji mustky, aby vyuzily cele napajeci napeti (v tomto
pripade 12V).
Uz si konecne uvedom, ze mezivrcholove napeti neni amplituda!!!!
Co je ef. napeti stridaveho proudu? Je to laicky nejakej obdelnik, kterej
ma stejnou plochu jako sinusoida, tu spodni cast pulvlny si musis otocit a
vyska toho obdelniku je vlastne ef. napeti. V pripade sin. prubehu je to
0,707*Uspicka.
Proc se tomu vlastne rika efektivni??? Protoze pri danem efekt. napeti ten
str. pr. ma stejny pracovni efekt jako stejnosmerny proud o stejnem napeti.
Proto taky jedinej merak, kterej meri primo str. ef. napeti je zalozen na
teplotnim principu.
Kolega Zdenek Syrovatka ma naprosto pravdu a vi vo co go.

                      Raven

> amplituda. Zkuste si mezi dve vodorovne cary (dole 0V, nahore 12V)
nakreslit
> sinusovku a je to videt na prvni pohled. Sinusovka bude popsana funkci 6
> sin(2 x pi x f x t)

> Uvedomte si ze kdyz nechate jeden drat na nule (Vas priklad) a druhym
> delate sinus od 0 do 12V tak mate pravdu . Ale pokud zacnete delat sinus
> na obou dratech s fazovym posunutim o 180 stupnu - dostanete dvojnasobek.

> Jednoducha otazka -   kolik voltu je na fazi proti nule ?   - 220 V
>                            a kolik voltu je mezi fazemi ?   - 380 V
>                            a proc ? - protoze jsou posunute o 120 stupnu

> Kdyby byly posunute o 180 stupnu, bylo by mezi nimi 440 V

To je naprosto vo necem jinym ale vyvraci to tvy predchozi tvrzeni.