Ladicka na kytaru

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:43:52 CET 2004

>Je tam tvarovadlo co dela z toho signalu pravouhle pulsy a za nim je
>procesor.
V prevodu zvuku na digitalni impulsy bude asi nejvetsi uskali. Zmerit
frekvenci je trivialni vec. Ladicka v AR pry mela softwarovy PLL, cili
neco, co se pokousi zavesit na sesti ruznych kmitoctech a pokud se to
podari, tak heureka! Tim by se daly castecne eliminovat rusive impulsy,
ktere mohou vzniknout, kdyz vstupni signal neni dokonale sinusovy (a to asi
nebude, jinak by to znelo jako tonovy generator a ne jako kytara).

Ja bych rekl, ze daleko lepsi je trenovat si hudebni sluch :-)

>To je diskutabilni.
>Vzhledem k cene asi ne, vzheldem k tomu, ze kvalita ladicky bude docela
>zaviset na inteligenci firmware tak pokud si s tim chces vyhrat, jisty
>smysl to ma.

Ladicka by mimo jine asi mela mit moznost prispusobit se "neladitelnym"
nastrojum, nikoliv trvat na sve krystalove presnosi (klavir ci xylofon
nelze ladit vubec, dechove nastroje omezene).

Nejlepsi varianta SW, co me napada, je vychazet z analogoveho signalu,
prohnat ho A/D prevodnikem a pustit ho na radu digitalnich filtru,
vzdalenych rekneme po 5 centech(*) od spravneho kmitoctu. Podle toho, ktery
filtr poskytne na vystupu nejvetsi amplitudu, rozsvitit prislusnou ledku.
Nebo zkusit FFT, ale tady bude zrejme problem s vypocetnim vykonem
univerzalnich procesoru, predstavuju si, ze pri odezve radu vterin jiz bude
ladeni nepohodlne, krome toho je nutne nekde skladovat namerene hodnoty.
Taktez plati neuprosna pravidla mezi frekvenci vzorkovani, dobou vzorkovani
a dosazitelnym rozlisenim kmitoctu. Ale urcite by na to stacil uplne maly DSP.

(*) 1 cent = 1/100 pultonu, cili rozdil kmitoctu 1:1.000577789507

Electronical devices for chemical laboratory, custom electonics design
Snail Instruments                     Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                          phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                         e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                        URL: http://www.vitrum.cz/snail/