Packet radio

Martin Persich persich
Středa Březen 17 11:43:50 CET 2004

	> Ahoj, mohl by mi nekdo zodpovedet par otazek ohledne Packet Radio,

	> presneji receno:
	>
	> 1. Kde zjistim, jestli jsem v dosahu nejakeho nodu
	> 2. Muzu to provozovat se stanici CB (+nejaky modem - jaky ?)
	Podle stavjiciho GP na  pasmo CB - NE ! V soucasne dobe Packet Radio
mohou provozovat pouze koncesovani radioamateri ve svych pasmech (prevazne
145 a 430 MHz).
	> 3. Potrebuju na to nejake povoleni (na samotne CB prece ne) ?
	Podle informaci, ktere tusim vysly v A-Radiu, je ve stadiu rizeni
zmena GP, kde by byl provoz Packet Radia povolen na nekterych kanalech CB.
	> 4. Dostanu se pres Packet Radio ke sve e-mailove schrance nebo
	>    opacne, muzu presmerovat nejak svuj e-mail do site Packet Radio
?
	> 5. Jaka je prenosova rychlost, slysel jsem, ze 1200 bd, je to
	>    zaruceno i pri blbem pocasi ?
	1200 Bd je rychlost modemu (obvykle simplex), pri vice soucasne
pracujicich uzivatelich rychlost samozrejme podstatne klesa (v pomeru k
poctu uzivatelu a pripadneho ruzeni). Podminky sireni a kvalita signalu maji
samozrejme vliv na spolehlivost prenosu. Pri vzdalenem nodu a spatnych
podminkach efektivni rychlost zase samozrejme klesa.

	> Je mi jasne, ze moje otazky jsou typicke FAQ, takze pokud mate
	> alespon link na nejake informace, budu za nej vdecny...
	viz zminovany clanek

	Martin. e-mail: persich@transcon.cz