X-10, prenos dat po siti atd.

Tomas Mainzer mainzer
Středa Březen 17 11:43:48 CET 2004

> pred casem se tu nahodilo tema datovych prenosu po siti 220V. Zajimalo by
> mne jestli mate nekdo zkusenost s protokolem X-10 ....

X.10 je p-podobne nejrozsirenejsim standadartem v teto oblasti (ale spise
v U.S.). Dle meho nazoru prilis pomale - cca 0.5s na nejednodussi zpravu
coz je tusim 9 bite - adresa+data. Modulace AM, takze take snadneji
rusitelne.

> Zajima me jak HW, tak popis tech protokolu (staci mi URL) - na
> Inetu jsem nasel jen nejaky strucny FAQ a tunu komercnich kecu.
> Pokud jste v tom nekdo machr, tak bych privital i nejake srovnani tech
> protokolu - mam delat nejakou datovou komunikci mezi zarizenima a rad bych
> byl kompatibilni s co mozna nejrozsirenejsim "standartem" (tedy asi X-10),
> ale zase bych se nerad poustel do neceho co je ve svete uz mrtva vec....

Mam zkusenosti s power-line modemem s IO ST7537. Celkem to funguje,
rychlost prenosu 2400b/s, FSK. Me zkusenosti s chybovosti - v normalnich
podmikach (doma, skola) 0 az 0.3% (bitova chybovost na vzdalenost cca do
50m).
Nenasel jsem vsak nikde nejaky uznavanejsi prenosovy standart pro tyto
modemy (nezna nekdo?) - sam pouzivam 8-12 bytove pakety, CSMA pristup.

				S pozdravem
					Tomas Mainzer
					mainzer@students.zcu.cz