El.odpuzovac komaru ???

plupinek@synthesia.cz plupinek
Středa Březen 17 11:43:47 CET 2004

Kdysi jsem v Nemecku koupil takovou lampu, ktera komary pritahovala a zabijela.
Jako zdroj svetla byla pouzita fialove svitici zarivka (nevypada to, ze by tam
byl vyssi podil UV jako v detektorech bankovek) a okolo ni elektricky plot.
Jelikoz to loni odeslo ( a s tim i zarivka), opravil jsem to, ale sehnal jsem
jenom bilou zarivku. A na ni uz moc nejdou. Elektricky je to reseny takto -
trafo 1:1 (cele to je galvanicky oddelene), zarivka a starter - to trafo pri
startu zarivky ma funkci jako tlumivka v klasickym svitidle - zdroj napetove
spicky pro zapaleni. Dale se to jednocestne usmerni a nabiji se kondenzator -
normalni zdvojovac napeti. Naprazdno je na tom plotu asi 800 - 900V
(nedoporucuju na to sahat, neverili byste, jak Vas to rychle vyzene z dilny !) -
toto napeti komara radne rozstreli, kazdy lovecky uspech je provazen solidnim
zvukovym efektem. Vic se o tom napsat neda.  V trosku vetsim provedeni to ma
kazde reznictvi.

Petr.