El.odpuzovac komaru ???

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:47 CET 2004

On Thu, 17 Jun 1999 plupinek@synthesia.cz wrote:

> Kdysi jsem v Nemecku koupil takovou lampu, ktera komary pritahovala a zabijela.
> Jako zdroj svetla byla pouzita fialove svitici zarivka (nevypada to, ze by tam
> byl vyssi podil UV jako v detektorech bankovek) a okolo ni elektricky plot.
> Jelikoz to loni odeslo ( a s tim i zarivka), opravil jsem to, ale sehnal jsem
> jenom bilou zarivku. A na ni uz moc nejdou. Elektricky je to reseny takto -

Zajimave, jenze kdyz neni k sehnani ta fialova zarivka , tak je to pak k
nicemu. Nevite nekdo kde by se dala sehnat zarivka na lakani komaru ? Za
chvili zacne jejich sezona, je treba se pripravit ...  :-)

> trafo 1:1 (cele to je galvanicky oddelene), zarivka a starter - to trafo pri
> startu zarivky ma funkci jako tlumivka v klasickym svitidle - zdroj napetove
> spicky pro zapaleni. Dale se to jednocestne usmerni a nabiji se kondenzator -
> normalni zdvojovac napeti. Naprazdno je na tom plotu asi 800 - 900V
> (nedoporucuju na to sahat, neverili byste, jak Vas to rychle vyzene z dilny !) -

Jak je to udelane ? - dve sitky kus dal od sebe nebo 'sprslicky' jako u
zebriku + | - | + | - | + | - | ...   ?

> toto napeti komara radne rozstreli, kazdy lovecky uspech je provazen solidnim

Jaka musi byt vdalenost elektrod aby tech 900V pres komara preslo ?
V tabulkach jsem cetl ze suchy vzduch ma pevnost 2kV/mm , takze pokud mu
tam pri pruletu zbyde milimetr, mel by byt komar v pohode ...

> zvukovym efektem. Vic se o tom napsat neda.  V trosku vetsim provedeni to ma
> kazde reznictvi.

Jenze reznictvi tam ma klasicke zarivky, protoze lapa mouchy.

> Petr.

Zdravim.

|                             petrsi@jcu.cz                              |