Piezo bzuciak a x51 ?

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:44 CET 2004

On Tue, 22 Jun 1999, Vladimir Slavkovsky wrote:

>     Poradte mi prosim ako pipojit piezo bzuciak k procesoru x51 tak aby
> bzucal hlasno. Skusal som to spinat z 5V na zem priamo procesorom, aj

Na ten piezzo bzucak se myslim da pustit az 20V ... - fakt je ze v
digitalkach je 1,5V a rve docela dost...

> tranzistorom, ale hlasitost bola stale velmi slaba. Skusal som rozne
> frekvencie, ale v tom to nebolo. Zeby to bolo nizkym napatim? V roznych
> detskych hrackach napajanych 1.5 az 3 V to vsak reve odusu.

Jenze to asi nebude piezzo ? Nebyvaji v techle hrackach houkacky na zpusob
houkacky u auta - tedy civka pritahuje membranu a kdyz pritahne rozpoji se
napajeci kontakt co jde na membranu ? Jenze to taky podle toho zere ..

Taky je dulezite najit spravnou rezonancni frekvenci toho piezzo bzucaku,
pak se hlasitost znacne zvedne - pripojit na generator signalu a proladit.

|                             petrsi@jcu.cz                              |