Piezo bzuciak a x51 ?

Jiri Osoba osoba
Středa Březen 17 11:43:43 CET 2004

On 22 Jun 99, at 23:46, Vladimir Slavkovsky wrote:

>     Poradte mi prosim ako pipojit piezo bzuciak k procesoru x51 tak aby
> bzucal hlasno. Skusal som to spinat z 5V na zem priamo procesorom, aj
> tranzistorom, ale hlasitost bola stale velmi slaba. Skusal som rozne
> frekvencie, ale v tom to nebolo. Zeby to bolo nizkym napatim? V roznych
> detskych hrackach napajanych 1.5 az 3 V to vsak reve odusu. Dakujem za
> radu.

Mate-li pouze piezomembranu, tak ctete dal.

Zasadni problem je v jejim uchyceni v NALADENE zvukove komurce, ktera
dokaze ten zvuk VELMI zesilit. Vlastni zkusenost: Piezoelement, ktery
normalne rve tak na 110dB/1m po vyndani ze sve komurky je hlasity asi
jako digitalky.

Takze je treba ZNACNYCH experimentu, pokud chcete dosahnout toho
nejlepsiho vykonu - je treba najit optimum pro budici frekvenci a
zaroven naladit tu komurku. Ta komurka ma podstatne vetsi vliv.

Napajeci napeti moc nepomuze, i kdyz samozrejme cim vice, tim lepe,
ale rozdil mezi 5V a 12V neni az tak omracujici, na rozdil od te
komurky.

Jednodussi bude poritit si cely piezoelement vcetne komurky.

Jiri.