Linux a jak se ho zbavit...

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 11:43:41 CET 2004

> tak jsem zkouisel nainstalvoat Linux RED HAT a ted bych se jej chtel zbvati...
> No problem je v tom, ze se mi nedari prerozdelit zpatky disk F-DISKem.
> ani smazat jednotlive oblasti, i kdyz jsem smazal ty Linuxove primo v nem.
> F-DISK se chova tak, ze vidi jednu dosovou primarni oblast, jednu
> extended a na ni zadne logicke disky, a ta extended mi nejde smazat.
> Poradi mi prosim pekne nekdo jak z toho ven...
>
> P.S. neni potreba zachovat zadna data co jsou na kterekoliv casti disku.
> jo a mam disk 6GB.

Pokud je potreba se zbavit cehokoliv na disku, tj. nejen RedHat-a a
FDISK se brani, ze nezna kod oblasti, tak je nejjednodussi, pokud
nejde o data, smazat MBR zaznam na HDD. Resp. neni nutne jej
smazat, staci jej zneplatnit. Jak na to? Pustit diskeditor a na konci
prvniho FYZICKEHO sektoru na HDD je priznak platnosti AA55
(hexadecimalne) a ten staci prepsat libovolnymi dvema bajty,
muzes tam treba zapsat sve inicialy. Po restartu pocitace se disk
chova jako by nem vzivote nic nebylo.

bye, Radek (benedikt@lphard.cz)