Spojenie pomocou el. siete

Ing. Rastislav Homola rastoh
Středa Březen 17 11:43:38 CET 2004

Radovan Augustin wrote:

> Zaujimalo by ma, ci sa daju data prenasat aj na
>  vecsie vzdialenosti a ci to pripadne prejde cez trafo.
>
>   Rado
>  ____________________________________
>  P. S. V. P. U.
>  http://www.pobox.sk/

Pravdaze sa daju. Ved cely nas system HDO (=Hromadne Dialkove
Ovladanie) v energetike je na tom zalozeny.
Ale su to vacsinou pomale signaly radovo desatiny sekund az desiatky
sekund. Je to vlastne nic ine ako
na el. siet nasuperponovany signal 216,66 Hz (=u nas na Slovensku v
drvicej vacsine a myslim, ze aj Cechy
su na tom podobne, inak sa pouzivaju aj frekvencie 425Hz, 770Hz a
1060Hz) o velkosti asi 10 az 20 V.
Bezne sietove transformatory 216,66Hz prenasaju spolahlivo. 425Hz
vacsinou tiez. 770Hz a 1060Hz uz je
trosku narocnejsie, ale tiez sa to pri troche bastlenia da.

Ina moznost je pouzit aj vyssie prenosove signaly, ale to uz je o
inom. Kedysi bol v konferencii dotaz
na nieco podobne. Mozem doporucit Application Note AN-146: FM Remote
Speaker System od National Semiconductor.
Je to schema a navod ako postavit 100-200kHz FM prijimac a vysielac na
prenos signalu po el. sieti.
Ja som to sice sam osobne naskusal, ale jeden moj kolega sa s tym
trochu hral a bol s tym velmi spokojny.

Rasto.