termoclanek

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:37 CET 2004

On Sat, 10 Jul 1999, [iso-8859-2] Stanislav Češka wrote:

> Jak to tak ctu... teorii znam ze skoly, ale podle toho co tu vsichni napsali
> jsem stale jeste nepochopil,
> k cemu tenhle konkretni clanek slouzi v praxi. Na mrazak nebo klimatizaci to
> asi nebude...? V zivote jsem to nevidel, znam to jenom z ucebnic.

Je to dobre kdyz potrebujete teplotu nizsi nez je teplota okoli. Na
chlazeni procesoru je to (IMHO) pitomost , protoze to vyjde mnohem draz
nez vetrak a ten vetrak stejne potrebujete aby jste ten clanek uchladil.

V pripade ze potrebujete na malem prostoru ochladit neco pod teplotu
okoli, je to vyborne, protoze jinak mate na vyber jen neco na zpusob
lednicky nebo tepelneho cerpadla a to je narocne na rozmery/vahu/spotrebu.

Peltiery co mam jsou clanky o rozmeru 2x5cm (tl. asi 0,6cm) a optimalne
funguji tak na proud 0,5A (asi 0,8V). Pri vyssi proudu chladi vic ale
maji vetsi ztraceny vykon a je nutne je velmi dobre chladit na teple
strane. Jakmile rozdil teplot je moc velky ztrati ucinnost a hreje na
obou stranach. Jsou zkonstruovany asi ze 70sati miniclanku zapojenych do
serie (takovy divny tvrdy tmavy kov) pres medene plosky ktere zaroven
tvori plochu pro prestup tepla.

Kdysi jsem si rikal, ze by nebylo spatne udelat z nich autolednicku, ale
to uz je aplikace kdy se to rozhodne nevyplati - aspon co jsem zjistil
merenim , tak bych tech clanku potreboval strasne moc a jeste ofukovaci
vetraky ....

|                             petrsi@jcu.cz                              |