Re(2x): Videokamera a zatmeni slunce

mikes@abnet.cz mikes
Středa Březen 17 11:43:35 CET 2004

>Muze se neco znicit na videokamere pri filmovani slunce? Chystam se totiz
>sledovat tento ukaz 11.8., nejede nekdo taky? A neni mezi nami nejaky
>astronom-elektronik, ktery by mohl poskytnout prakticke rady? Porada se to
>v Rakousku a v Madarsku, abych jmenoval jenom nejblizsi zeme. Dik.

No asi to uplne nepatri do tehle konference, nicmene me napadlo par
poznamek:

V pripade ze by odesel CCD cip namirenim videokamery na slunce, tak by
myslim meli vyrobci hodne reklamaci. To se prece muze stat i neumyslne a
vyrobce by s tim mel pocitat. Ja kameru nemam, ale zajimalo by me jak to v
tomhle pripade funguje.

Dalsi vec je ta, jestli budete opravdu natacet uplne zatmeni slunce v pasu
totality ( coz je asi to nejzajimavejsi ), tak zadny filtry potrebovat
nebudete ( spise naopak }, protoze intenzita svetla bude asi jako v noci pri
uplnku mesice a mely by byt videt nektere planety slunecni soustavy a snad i
nektere jasne hvezdy.

Ondra.
Ondrej Mikes
ABS Import s.r.o.