Jak urychlit vzorkovaci smycku

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:43:33 CET 2004

>No nevim - snimat stridu umi az '96ky - u '51cek by se to stejne muselo
>delat nejakym vzorkovanim - protoze preruseni se taky neda nastavit,
>aby vznikalo pri zmene.
Aha, ja s '51 nedelam, PICy mohou nastavit preruseni na sestupnou nebo
vzestupnou hranu - nastavim na jednu hranu, pri preruseni prectu casovac,
nastavim na druhou hranu, zase prectu casovac, a jeste jednou, vysledek je

strida = (t2-t1)/(t3-t1)

Vetsi PICy (od 28 nozicek) maji 16bitovy hardwarovy capture s rozlisenim az
200ns, takze nehraje roli odezva na preruseni, jako v prvnim pripade.

>Navic by se tam dost tezko delalo to, ze naberu
>treba 10.000 vzorku a sectu 1 a 0 u vsech platnych period a tim zlepsim
>presnost. Na jednocipu bych 10.000 vzorku tezko nekam ulozil - ta vzorko-
>vaci smycka by musela merit cas 1 a 0 .
To ale naprosto deformovany uvazovani, na PC zapomente, tam se muselo
navzorkovat do zasoby, protoze nebyl cas vyhodnocovat behem vzorkovani. Na
PICu bych treba udelal toto:

    clrf counter
    clrf result
loop:
    btfsc input_pin
    incf result,f
    decfsz counter,f
    goto loop

cela smycka ma 5 cyklu, tj 1us pro nejvyssi frekvenci krystalu, cili behem
256 mikrosekund 256 krat navzorkuju vstupni signal a promenna result bude
udavat, kolikrat z toho byl vstup na urovni 1.

>Uvazoval jsem i o jednocipu, ale
>krome mirneho zvyseni rychlosti pri nabirani vzorku - jednocipy maji
>'jump if bit' instrukci, takze by ten milion vzorku za vterinu mohly
>zvladnout - uz mi neprinasi zadnou vyhodu , ale spoustu nevyhod ...
>
>Mezi vyhody PC patri -  (nasleduje sahodlouhy seznam :-)))
>
>- konfigurace bude ulozena na diskete v textovem souboru
U jednocipu lze s uspechem pouzit EEPROM, kterou maji nektere typy dokonce
na cipu.

>- vynikajicim zpusobem se na to ladi aplikace - BC 3.1 - pridane
To je vec konkretni aplikace, Cecko treba existuje i pro jednocipy...
Samozrejme vyber programovacich nastroju pro PC je radove vetsi.

>  zarizeni zapichnu na paralelni port a programuju a ladim.
Zarizeni zapichnu na IDC konektor, lepsi se delaji kabely...

>  Vysledek prenesu na cilove PC - zadne programovani jednocipu ...
No coment...

>- Pres volny COM port se na to PC muzu pripojit a upravovat konfiguraci
>  zdalky
I jednocip ma nebo muze simulovat seriovy port...

>- Nebo do nej muzu vrazit sit kartu :-))
To uz jde trosku hur, zvlast jestli mluvime o Ethernetu...

>- Pracovni pamet  640kB/4MB (muzu na to dat i linux misto DOSu :-))
Bohuzel, neefektivni programovaci nastroje vyzaduji neobvykle velke
mnozstvi systemovych zdroju...

>- Diskova pamet (like eeprom) - 1,44 MB (kdyz dam HDD i vic ! :-))
Flash card - 16MB no problem...

>- Jiz hotove operacni systemy, ktere mi usnadni praci
ROTFL!!! Takze vzorkovat cidlo pod dosem je snadnejsi? Samozrejme zalezi na
rozsahu aplikace a pozadovanem uzivatelskem rozhrani. Zde jsou jednocipy
tradicne chudsi nezli takove Windows.

>- dalsi vyhody mne po ranu nenapadaji ale jiste jsou :-)
Kuprikladu nizsi cena vysledneho zarizeni ?

Nemuzeme nez souhlasit s tetou Katerinou, ze kazda mince ma dve strany a
kazdej krajic ma dve kurky.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electonics design
Snail Instruments                     Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                          phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                         e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                        URL: http://www.vitrum.cz/snail/