Platinove cidlo (drive: SMT 160 )

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:43:31 CET 2004

> Co je to za cidla u beznych digitalnich meraku ? Je to jakasi kulicka, o
> prumeru cca 1mm. a z ni vedou dva hole dratky, dlouhe tak 15mm, a dal to
> pokracuje izolovanym vodicem do meraku. To cidlo vydrzi (jak pisou)
> 1200"C. Presnost pri 20"C to ma tak +-1"C

Myslim ze termoclanok. Su to zvarene dva kovy, a teplo na ich spoji
vytvara potencial voci nezohriatym koncom, napatia v mV. Rozsah do
tych 1200 C. Aspon na mojom Metexe to tak je a nevidim dovod
preco by to tak nemalo byt aj inde. A je to myslim "takmer" linearne
(v nejakom rozsahu, potom je to parabola (?)).