Prevodnik S/PDIF - optika

Lubos Voros lubos-sw
Středa Březen 17 11:43:30 CET 2004

> THIS MESSAGE IS IN MIME FORMAT. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

--MS_Mac_OE_3015317437_416273_MIME_Part

Je to tak. Zapojenie, ktore ste poslali je velmi jednoduche, ale pripustam,
ze to moze funfovat. Tu je vsak dolezite to tvarovanie signalov a hlavne
urovne signalov. Osobne som videl zapojenie (aplikaciu) z LED bodovkou,
ktore boli dostupne este za totality. Chodilo to, ale nebolo to spolahlive.
IR ziaric by mal mat urcity vykon a hlavne si treba dat pozor na
konektorovanie na optike. To je velmi dolezite, lebo nevhodnym spojom alebo
prilis velkym zahnutim opt. kabla mozte zvysit utlm na trase. Predpokladam,
ze prenos je na male vzdialenosti, ale pre ilustraciu, ak otocite opt. kabel
okolo ceruzky (hrubsej), tak ziskate utlmovy clanok kde kazda zavit je asi
5-7 db. To plati aj pri ohnuti kabla o 90 stupnov.
Este sa pozriem po neakeom zapojeni. V audio&sound magauine boli uplne
zapojenie pre prof. inteface na S/PDIF. Zial ale moc casu teraz nemam a
niekde to budem mat zakopane v tej mojej halde casopisov.

Lubos

--

--MS_Mac_OE_3015317437_416273_MIME_Part

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Re: Prevodnik S/PDIF - optika</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=3D"#FFFFFF">
<FONT SIZE=3D"0"><FONT FACE=3D"Geneva">Je to tak. Zapojenie, ktore ste poslali =
[...]
azda zavit je asi 5-7 db. To plati aj pri ohnuti kabla o 90 stupnov. <BR>
Este sa pozriem po neakeom zapojeni. V audio&amp;sound magauine boli uplne =
zapojenie pre prof. inteface na S/PDIF. Zial ale moc casu teraz nemam a niek=
de to budem mat zakopane v tej mojej halde casopisov.<BR>
<BR>
Lubos<BR>
<BR>
<BR>
&gt; Date sent: &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Mon, 19 Jul 1999 11:35:=
20 +0200<BR>
&gt; Send reply to: &nbsp;&nbsp;hw-news@list.gin.cz<BR>
&gt; From: &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbs=
p;&quot;Lubos Voros&quot; &lt;lubos-sw@cpeclub.com&gt;<BR>
&gt; To: &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=
&nbsp;&nbsp;Multiple recipients of list &lt;hw-news@list.gin.cz&gt;<BR>
&gt; Subject: &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Re: Prevodnik=
 S/PDIF - optika<BR>
&gt;&gt; <BR>
&gt;&gt; Este k tym verziam HC, HCU atd. Pozeral som Motorola katalog logic=
kych<BR>
&gt;&gt; obvodov a oni sa tie obvody moc nelisia. maju odchylky parametrov =
ako je<BR>
&gt;&gt; max. input a ouput napatie (plus minust od Ucc), ale moc tie rozdi=
ely nie<BR>
&gt;&gt; su citelne pre tento typ zapojenia, kde je skoro jedno aky maximal=
ny<BR>
&gt;&gt; prikon a uroven log. sisgnalov. Treba davat pozor na kvaline tvaro=
vanie<BR>
&gt;&gt; signalu pri prevodoch z TTL (CMOS) urovni na optiku a spat. Ani fr=
ekfencne<BR>
&gt;&gt; to nie je kriticke. Mne to chodilo na preve zapojenie aj ked som n=
epouzil<BR>
&gt;&gt; original (navrhnuty) opticky clen. Nie som schopny si spomenut, kd=
e som to<BR>
&gt;&gt; bidel. Ak by ma to napadlo, tak ti to poslem, ak to este niekde ex=
istuje.<BR>
&gt;&gt; Mna tato tema tiez zaujima a chcel by som sa jej zacat venovat. Zo=
stil<BR>
&gt;&gt; som, ze ceny Laser unitov rapidne klesly a je mozne ich zohnat uz =
od<BR>
&gt;&gt; 800,-, co je velmi pozitivne.<BR>
&gt;&gt; <BR>
&gt;&gt; Lubos<BR>
&gt; Jeste jsem si to poradne precetl na <BR>
&gt; http://members.tripod.com/~Psych/md-cdrom.html , autor skutecne <BR>
&gt; uvadi ze neni kriticke, jaky druh TTL obvodu pouziju, takze by to <BR>
&gt; melo fungovat. Taky pise, ze pouzil misto laserove diody normalni <BR>
&gt; LEDku, cervenou s vysokou svitivosti, s vlnovou delkou 660nm, <BR>
&gt; 8Kc (Sk) misto 800 korun &nbsp;je taky velmi pozitivne :-). Vyvrtal di=
ru do <BR>
&gt; toho spuntu, kterym se zakryva opticky vstup a diodu vrazil do te <BR>
&gt; diry.<BR>
&gt; Ted jeste zkousim zvukovku za 500 - AudioExcel 3D, s chipem <BR>
&gt; CMI8338, je zajimava hlavne tim, ze ma S/PDIF vstup i vystup. Ale <BR>
&gt; nejak se mi to nedari rozchodit. Prestoze minidisk vypada, ze je <BR>
&gt; zasynchronizovany (neni tam DIN unlock), tak kdyz pustim nejaky <BR>
&gt; WAV, tak se indikator nahravani ani nehne, ani neni nic slyset.<BR>
&gt; Milan Palicka<BR>
&gt; <BR>
&gt; <BR>
<BR>
<BR>
-- <BR>
<BR>
</FONT></FONT>
</BODY>
</HTML>

--MS_Mac_OE_3015317437_416273_MIME_Part--