Detektor radaru

k.kral@post.cz k.kral
Středa Březen 17 11:43:28 CET 2004

 >A jeste k te bezpecnosti na dalnici...uvedomujete si, co udelate, kdyz vam
>zacne pipat antiradar? Jisteze okamzite instinktivne seslapnete brzdu. A
>vite, co udela ten, co jede za vami? Pokud vam "jenom" zboura kufr, mate co
>si zaslouzite, ale pokud se zabije, pujdete si asi sednout. A to je
>ohrozeni, cili zavaznejsi prestupek (ne-li zlocin), nez prekroceni
>rychlosti.

>Me se tohle tema vlastne vubec netyka, ja mam trabanta :-) Ale i tak bych
>byl nerad, kdyby me nekdo z podobnych duvodu zabil.

>Regards, Stanislav Ceska

Prominte, ale na tyto tvrzeni musim reagovat.

Doporucuji si znovu precist vyhlasku c.99 z roku 1989, kde se v § 17 odt.1 pise

                      Vzdalenost mezi vozidly

     (1) Ridic  musi  zachovavat za  vozidlem  jedoucim  prednim
takovou vzdalenost, aby mohl vcas snizit rychlost jizdy, popripade
zastavit vozidlo, jestlize ridic tohoto vozidla snizi rychlost
jizdy nebo zastavi.

Jinak receno nemam co si zaslouzim, a pokud se nekdo dopusti dopravniho prestupku
"zlocinu" pak je to ten kdo nedodrzoval bezpecnou vzdalenost mezi vozidly.

Sam sice deterktor radaru neman, ale vlasnim drahe a vykonne BMW ktere dokaze z rychlosti
100Km/hod zastavit na mene nez 36m a mam uprimnou hruzu z majitelu S105,S120 a trabantu,
kteri nedodrzuji § 17.
Napriklad i VW Golf potrebuje k zastaveni z rychlosti 100Km/hod vzdalenost 41 m a pokud
budeme predpokladat pouze 0.1s spozdeni v reakci ridice glofu neni ani vzdalenost 7m mezi
vozidli vzdalenost dostatecna a "mam co si zaslouzim".

S detektory radaru man pomerne spatne zkusenosti, testoval jsem jich nekolik s pomerne
zalostnymi vysledky.

S pozdravem

K.Kral
k.kral@post.cz