Ir prenos

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:27 CET 2004

On Thu, 29 Jul 1999, VA Elektronik - Andel Vladimir ing. wrote:

> Zdravim vsechny ucastniky konference, jsem zde poprve.

> Pokousim se delat infra prenos (neni to standard IrDa) na vetsi
> vzdalenost. Prenosova rychlost je 1200 Bd, nosny kmitocet 9600 Hz,
> impulz/mezera 1:4 a vysila se obcas jen par bajtu. Proto si mohu dovolit
> u LED diody HSDL-4230 pulsni proud 1 A. S fotodiodou SFH2030 F to chodi
> cca do 50 m bez optiky a do 800 m s optikou, kter? upravuje vyzarovaci
> ?hel na 6 stupnu (aby se to nemuselo tak p?esn? smerovat, jak je to
> popisovano v clanku o IrDa spojeni). Jenze uvedene vzdalenosti jsou
> dosahovany jen za sera, nebo v noci.

Taky muzete zkusit diodu z laseroveho ukazovatka :-) Problem je ze neni
infra (laserove infra diody stoji hodne penez) a taky je otazka jakou
maji zivotnost ....

> Problem je v rusivem vlivu slunecniho svetla. Fotodioda je
> zapojena paralelne k LC obvodu naladenemu na nosny kmitocet a pri
> osvetleni dennim svetlem produkuje sum az 3 mikrovolty na 40 kiloohmech,

3 mikrovolty ? - to neni zas tak moc . Cim merite mikrovolty ?

> ss proud generovany fotodiodou je pri tom asi 0,15 mA. Nevim, zda je sum
> obsazen uz v dennim svetle (pak by se s tim nedalo nic delat), nebo ho

To je mozne - intenzita svetla zavisi na oblacnosti a tu zase zene vitr.
Rozhodne nebude slunecni svit moc stabilni ..

> vytvari fotodioda v dusledku ss. proudu. Pri tom uvedena fotodioda uz m?
> filtr proti viditelnemu svetlu, takze tudy asi cesta nevede. Nev? snad
> nekdo, kter? typ fotodiody se chova lepe? Staci pomala, mus? vsak byt
> citliva.

Nestacilo by v noci a za sera diodu podsvicovat a upravit si pracovni bod
aby to pak bylo odolneji ve dne ? Taky bych zkusil vlozit prijimaci diodu
do nejake cerne roury aby nebyla primo na slunci. S urcitym rusenim musite
pocitat i v noci - svetla mest a aut generuji urcity svetelny sum a ten
musite prebit vysilanym vykonem . Preci jenom ty IRDA diody jsou urceny na
mensi vzdalenosti ...

|                             petrsi@jcu.cz                              |