AVR

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:45:21 CET 2004

>Som rad ze pocujem nieco o AVR. Ak tomu spravne rozumiem tak je to nova
>typova sada ATMEL.

Pokud se neco dva roky stare da v elektronice povazovat za horkou novinku
tak ano.

> [...]
>su RISC procesory. Ich instrukcna sada je teda dost obmedzena(33
>instrukcii standardne) ale rychlostou prevysuju ATMEL radu zhruba 6
>nasobne. Na vykonanie akejkolvek instrukcie (okrem BTFSC, BTFSS tj
>bitove testy vetvenia-tie potrebuju 2 instrukcne cykly) potrebuju 4
>hodinove takty. Takze ekvivalentne instrukcie tj operacie presunu,
>bitove operacie, logicke a booleovske operacie, rotacie apod. trvaju pri
>taktovacej frekvencii 20MHz iba 200ns, pretoze jedna instrukcia
>potrebuje 4 hodinove takty. ATMEL rada naproti tomu potrbuje 12, u
>vacsiny instrukcii vsak 24 hodinovych taktov.

Holinky a hodinky jedno jest, oboji se natahuje.

Vloudila se chybicka -> AT90Cxxxxx nemaji, kromne vyrobce, nic spolecneho s
AT89Cxxxx
a tedy ani s klasickym i51 jadrem. i51 instrukce jsou vykonavany opravdu po
1..4 instrukcnich cyklech -> 12..48 periodach XTALu, u AT90Cxxxx je
instrukcni cyklus roven periode XTALu takze instrukce trva 1..2 periody
XTALu.

Jinak by prece Microchip tak vehementne nenapadal Atmel z plagiatorstvi.

>Kedze MICROCHIP sa prisne
>drzia filozofie RISC procesorov, obvzlast ich aritmeticka instrukcna
>sada je znacne obmedzena. To je cena za ich mimoriadnu rychlost.
>Ak teda uzivatel kladie doraz na rychlost a nepouziva vela operacii
>typu
>DIV, MULTIPLE atd ale naopak, potrebuje riadit obvody podla stavu
>jednotlivych bitov IO portov, tak je PIC ovela rychlejsi.

??? co je to rychlejsi ???

>Ak sa teda maju provnat rada ATMEL a PIC, zalezi to na aplikacii, ze
>ktora rada vyjde vytazne.

>Miki Levy

Delam jak s i51 (Dallas, Siemens, Atmel), ST62xx, PIC i AVR a s posledni
vetou nemohu nesouhlasit.
Jen zatim dam vzdy prednost reprogramovatelnym obvodum za par stribrnych,
nez rychlejsim OTPckam (nebo drazsim v CERDIPech). A to i kdyz pouzivam pro
vyvoj HW emulatory.  Vyhoda ISP je proste v mnoha aplikacich k nezaplaceni.

Nejak mi to pripomina vecnou hadku: C nebo Pascal, ta taky nikam nevede.

Kosta