AVR

Tom Supka TomSupka
Středa Březen 17 11:45:21 CET 2004

Miki Levy pise:
>Som rad ze pocujem nieco o AVR. Ak tomu spravne rozumiem tak je to nova
>typova sada ATMEL. Hoci som s ATMEL radou zatial priamo neporacoval, nie
>je mi tato rada procesorov neznama. Na tejto diskusnej stranke vsak
>porovnavate dve dost odlisne veci. Nie je vobec podstatne aky je max

Myslim, ze cely Vas prispevek je poplatny tomu, ze o AVR mnoho nevite
(AVR uz neni az takovou novinkou; kveten 1997). Vse, co jste napsal
se vztahuje pouze k rade AT89, ktera je kompatibilni s Intel x51.
AVR mikrokontrolery jsou taktez RISC procesory (vetsina instrukci 1 takt)
a oproti PIC maji ponekud bohatsi instrukcni sadu. U rady procesoru AVR,
tj. AT90, je zachovana instrukcni sada a delka instrukce, coz u rady PIC
(ktera je ovsem rozsahlejsi) neplati.

V podstate plati to, ze to co udelate s AT89 na 12MHz, udelate s AT90 na 1MHz
 - tim se ovsem podstatne snizi spotreba. Porovnani rychlosti vuci PIC
asi ale zalezi na aplikaci.

Tom Supka