Prepinani programu u TV

Pavel Kriz Pavel.Kriz
Středa Březen 17 11:45:16 CET 2004

Rozhodl jsem si postavit dalkove ovladani k prenosne televizi Color
Orava (takova stribrna co se do nich davaly japonske obrazovky).

V analogove casti jsem vychazel ze schematu v clanku Dalkove ovladani
televizoru z prilohy k AR Pocitacova elektronika 1991. Zde bylo
ovladani urceno pro BTV Color 419. Ja jsem ale pouzil AT89C2051 na
frekvenci 12MHz.

Nastalo hned nekolik problemu:
    1. v systych barevnych plochach obrazu (hlavne v modre) se
       objevovali jemne prouzky, ktere pripominaly treba vrstevnice na
       mape; kdyz jsem odpojil krystal od u-pocitace, tak zmizely;
       pozdeji jsem zjistil, ze jsem se zrejme pracovnim kmitoctem
       svabu pletl do kodovani PALu. (Je ta uvaha spravna?????)
       Nyni tam mam krystal 4MHz a zda se to byt v poradku
    2. Pres obraz prejizdi vodorovne pruhy a to na ruznych programech;
       ale po zastaveni oscilatoru tam jsou stejne. Obavam se ze
       problem bude v jednotce volice programu. Ja temhle vecem moc
       nerozumim a tak bych rad vedel K CEMU JSOU SOUCASTKY R1 A C1?
       asi budou dulezite, nepomahla by volba jinych hodnot ???
       UL je uz vysledne ladici napeti, puvodne (u mechanickeho
       prepinace) brane primo z kontaktu jednoho z potenciometru

             ^             |
           ---\-----       |
      ----|    \    |------+
    /      -----\---       |
  |/             \        ---
--|  T            |       \ /  D
  |<              |       ---
    \             |        |
     |            |       ---                  |
     |            |       GND                  |
     o            |                   |\ |     |
   30 V            -------------------| >|-----+
                                      |/ |     |
                                        D      |
                                                   |     |