Laserove komunikace

Aleš Horký ahorky
Středa Březen 17 11:45:15 CET 2004

"Kuchnul" jsem opticky transceiver pro Ethernet
Pokud pominu napajeci zdroj 5V (klasicka 7805), cca 40 odporu a 15 kondiku,
tak je uvnitr pouze prevodnik urovni FD22-104G1, jeden ML4664, vysilac a
prijmac pro opticky kabel.
Prevodniky urovni se daji sehnat z vadnych karet nebo hubu (pred rokem jsme
jich 24 likvidovali)
a ML4664 je dvouportovy AUI multiplexer od firmy Micro Linear - ten primo
budi vysilac a cte data z prijmace.
Vysilac jede ve viditelnem spektru (je od HP, typ HFBR-1414), prijmac je
patrne PIN dioda (od HP, typ HFBR-2416).

Cely je to na plosaku 90x60 mm a vypada to ze je pouze oboustranny, takze by
se dalo obslahnout zapojeni. Bohuzel na to neni moc casu, jelikoz jsem tim
"kuchnutim" vyradil pulku pocitacove site z provozu a musim to tam zase
vratit.

Hledal jsem nekde maximalni modulacni rychlost pro LD. Modulatory pro LD se
prodavaji vetsinou do rychlosti cca 25MHz

Ales Horky
Rosice u Brna
ahorky@tero.cz