Klub zajemcu o datovou IR komunikaci

ahorky@tero.cz ahorky
Středa Březen 17 11:45:15 CET 2004

Dovolim si castecne nesouhlasit.

Nevidim duvod, proc opatrovat prenasenou datovou informaci kontrolnim
souctem, kdyz je jiz v prenasenem paketu obsazen. Hodlame tady nahradit
"klasicke" prenosove medium optickym spojem, to znaci ze menime nejnizsi
vrstvu v referencnim modelu ISO. Co v pripade, ze kontrolni soucet nebude na
prijmaci strane spravny? To by totiz muselo zarizeni obsahovat dostatecnou
vyrovnavaci pamet, aby se dal prenos znovu uskutecnit. Muze totiz nastat
situace, kdy se prenos nekolikrat nepodari, ale sitova karta bude dale
posilat data. To vlastne chceme, aby si klasicky medeny spoj mezi kartami
sam pocital kontrolni soucty. O toto se musi starat ovladaci driver, ktery
si v pripade nutnosti vyzada opetovne poslani vadneho paketu. Vy tady resite
otazku kontrolnich souctu a zabezpeceni prenosu a co potom reseni kolizi pri
soucasnem vysilani obou stran? Toto vse je prece vyreseno ve stavajicim
propoji kabelem pomoci software.

Ales Horky
ahorky@tero.cz