MP3 prehravac

Stanislav Češka sceska0
Středa Březen 17 11:45:13 CET 2004

Bez urazky - co se tyce Win95 a podobnych vyplodu microsoftu, neveril byste,
ze kdyz orezete nektere veci a spoustite jenom rekneme 4 programy, na ktere
je to nastaveny, jedete v rozliseni 640x480x256 a nepouzivate specialni
add-ony, ktere maji za ukol zpomalit system, tak to opravdu funguje.
Otestovano. Da se taky sehnat case s nehlucnym zdrojem, a potom lze caste
zapinani a vypinani omezit. Zameril jste se na vytvareni hifiveze, coz
znaci, ze jsem asi napsal mejl stylem, jehoz zakladni pointu jste
nepochopil. Me jde predevsim o to, ze se mi zda smesne degradovat computer
na hifivez. Pocitac je pocitac, i kdyz je v drevene skrini s displayem. Tak
proc to maskovat. Jako by nestacilo postavit obycejnej computer a dat ho
nekam.... dale se jiz pouze budu zabyvat pouze vyslovenymi argumenty:

> - pri zapnuti bootuje pul hodiny a to s nejistym vysledkem
nikolivek, bootuje 15-25 sec. vcetne vykresleni plochy a to nehodlam
rozvadet, jak dlouho zhavi nektera moderni zarizeni do veze...

> - zurive swapuje (viz 16MB RAM)
Pouze pokud si nainstalujete milion pluginu, add-onu a goodies, active
desktop a spoustite vic aplikaci najednou. Tohle hifivez nedela. A pokud se
spokojite s pomalejsim spell checkerem, pak lze zaroven i neco napsat ve
Wordu, ale to musi byt WinAmp Realtime.

> - pada v nahodnych intervalech na vyjimky 0E apod :-)
Me Windowsy spadly posledne o letnich prazdninach, vyhlasily vyjimku a dal
uz se se mnou nebavily. Problemem byly vadne pameti :-] Po vymene to jede
pul roku v pohode...

> - jeji operacni system pochazi od Microsoftu
Ano, s tim souhlasim, je to nevyhoda. Ale me nejde o Win95 jako takove, ale
o WinAmp. Podle me je to nejlepsi prehravac vubec a stezi bude necim
prekonan. Kdyby ho predelali do Linuxu, neni problem. Ale pro me to nema az
zas takovy vyznam, me funguje oboje :-]

> - pri vypadku proudu spousti scandisk a i potom nekdy vyzaduje slozity
>   servis
Takovy slozity servis zpociva ve smazani programu SCANDISK.EXE a nahrazeni
libovolnym exacem napsanym v QBASICu... ono totiz pri vypnuti pocitace pri
spustenem WinAmpu jako jedinem tasku (mimo explorer) se na disk nezapisuje
nic krome TEMPu a ten se smaze pri dalsim startu automaticky.

> - potrebuje k ovladani mys
Nepotrebuje. Staci IR-ovladani. Mys je z duvodu vyssiho komfortu.

> - pri zapnuti detekuje Plug and Play devices
Kdyz tam jsou, Trident-512 VGA PnP nevi ani co je a zvukovka muze bejt
prepnuta do LEGACY mode.

> - zpusobuje caste hardwarove konflikty IRQ, DMA apod
Leda tomu, kdo neumi nastavit system (vim, zada si to kolem 4 hodin casu...)

> - audio cast 'nejkomfortnejsiho FM radia co se da sehnat' se
> kvalitou zvuku
>   blizi norme GSM 6.10 2kb/sec a svou vstupni citlivosti krystalce
> - zvuk z jejiho CD vystupu (CDROM-audio) je naprosto nepouzitelny
>   k nicemu jinemu nez k demonstraci kvantizacniho sumu na osciloskopu,
Opet musim dodat, ze zalezi na pouzitych zarizenich. CD-ROM po zvukove
strance nestoji za nic, ale to jsem psal prvni JA. Je tam jenom jako doplnek
a hlavne na cteni dat. Radia se lisi typ od typu, jsou i takova, ktera navic
zasumi ostatni karty na spol. sbernici a delaji problemy. Ale jsou i takova,
ktera sice tu a tam chyti neco z motoru disku (nadakusticke pasmo -
vetsinou, slyset to neni, na 100MHz osc. to videt je...), ale samy jsou
nizkosumove. Stare zvukove karty typu SBPro apod. zpusobuji take snizenou
kvalitu. Problemy obcas dela i znacne bugovy AWE64. Vybrat dobrou zvukovku a
radiokartu chce rozvahu a zavisi na tom vsechno.

> pak mi nezbyva nez poprat vam prijemny poslech (zejmena pri cekani na
> boot Win95) a jako doplnek doporucit nektere ze znackovych bedynek

A vy si myslite, ze MP3 z linuxu zneji lepe nez MP3 z Win95 ? Na systemu mi
vubec nezalezi, jak uz jsem psal, protoze nakonfigurovat Win95 tak, aby
fungovaly je sice pro nekoho asi znacny problem, ale pro vetsinu uzivatelu
tohoto systemu ne.

Jeste dovetek - hazete do jednoho pytle zarizeni za 50,- z bazaru, ktera
hraji jako GSM, ale take zarizeni, ktera jsou na vyssim stupni technickeho
pokroku, a podle toho maji take vyssi kvalitu (a cenu). Je to asi totez jako
srovnavat zesilovace UNITRA DIORA a ROKSAN CASPIAN. Dohromady to kombinujete
s uvahou W95 kontra Linux (ano, vim, ze linux je lepsi, kdyz to chcete
slyset), jako by na tom zalezela kvalita reprodukce vic nez na hardwaru.

> prodavanych nasimi Vietnamskymi spoluobcany, pokud mozno
> s velkym cervenym napisem
> "2x 1000W P.M.P.O. DYNAMIC MEGABASS SURROUND SYSTEM".

Tohle povazuji za urazlivy/posmesny vypad, ktery do diskuse na urovni
nepatri.

Jeste jednou zduraznuji - nestavim HIFIVEZ, STAVIM POCITAC (resp. mam
postaveno...). Pocitac bootuje, ma disk, monitor, mys... a nestydim se za
to. Placat imitaci hifiveze z pentia je skutecne nesmyslne. Neco jineho je
to, kdyz je pristroj pojat jako automobilove radio, pak zalezi na mnoha
jinych vecech.

Regards, Stanislav Ceska

---
Office email (with pager notification): sceska@seznam.cz