predbiha se cas na RTC 8583

Zdenek Dvorak zdvorak
Středa Březen 17 11:45:13 CET 2004

> silene predbiha
> oscilatoru tak je
> Netusite cim to
>
> Nastavovat je co. Kondikem mezi VCC a OSCI se musi dostavit
> frekvence oscilatoru a to tak, ze po zapnuti musi byt na vyvodu INT
> presne 1Hz. Ale i kdyz to neni nastavene, ta odchylka neni zas tak
> velka, rozhodne ne 10%.
> Kdyz jsem jednou delal prototyp na bastldesce, vytvoril jsem takove
> kuriozni zapojeni. Vcc byl pripojen na +5V, ale kondik z OSCI byl
> pripojen k akumulatoru 3,6V - jednoduse chybel spoj. Na vyvodu INT
> pak nebyl 1Hz, ale temer 2Hz.

dik za radu. nemam nic, cim bych dokazal s dostatecnou presnosti odecist
1Hz. Priblizne (v ramci presnosti osciloskopu je to ok, ale to nic
nezmamena). Citace co mam chosi az od vic. Ale jak uz jsem psal, tak
oscilator kmita na 32,7669kHz a dal uz neni cim to ovlivnit. A to predbihani
dela i kdyz to bezi s pripojenym citacem, takze by to nemelo byt ovlivnovano
vnitrni kapacitou toho citace. A pak jsem jeste zjistil (na citaci a jeste
jsem to pro jistotu kontroloval osciloskopem) ze pripojeni kondiku mezi VCC
a OSCI NEMA zadny meritelny vliv na kmitocet. Jen meni amplitudu na OSCI.
Mel jsem to dnes odevzdat a uz zacinam byt zoufaly.....

													bye zdvorak