pozicia

Roman Krisak RKrisak
Středa Březen 17 11:45:12 CET 2004

Zdravim,

Akurat ma napada, ze pokial neexistovalo GPS, ale aj v sucastnosti sa pouzivaju giroskopy.. takze jedna eventualita.

Druha ktora ma napada merat zrychlenie pri pohybe z bodu 0,0,0.
Existuju 3d akcelerometre(tu by postacovali 2d, ach nechces sledovat profil terenu), trebalo by z nich v rozumnej rychlosti nacitavat udaje ... a z toho sa uz da urcit trajektoria nasledkeho pochodu.... myslim, ze sa zacina hovorit o ciernych skrinkach aj v autach, a tam sa to ma pouzivat.

Roman
rkrisak@vsz.sk

> vzhladom k tomu bodu - s presnostou min. 0,5m.
> GPS asi neviem pouzit, nakolko tam je vacsia tolerancia a o nejakej
> vojenskej GPS
> sa mi moze asi tak len snivat... :-)

Presnejsi civilni GPS vyuzivaji take pozemnich vysilacu.

> Laser a ultrazvuk - no stromy, kriky...

Prave ze ten laser projde i krovim, za ktery skoro neni videt clovek
- meril jsem s teodolitem (laserove mereni vzdalenosti). To bych asi
doporucil i v tomto pripade. Z toho teodolitu ti pak vyleze XYZ (nebo
YXZ, nebo vzdalenost+uhel).

Tomas