Digitalni vystup

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:45:11 CET 2004

>Je to sice zajimava myslenka postavit digitalni mixer, ale na druhou stranu
>existujou
>fajnovy obvody: TDA7300 az TDA7318, ... A ty maji digitalni rizeni pres IIC
>zbernici.

To je sice pravda, ale o to tady vubec nejde. Tyhle IO jsou v podstate 'I2C analogovy potenciometry' a obvody s nima postaveny ( hlavne operaky, kterych je v signalove ceste v mixu opravdu hodne) zanaseji do signalu ruzny svinstva jako zkresleni, preslechy mezi kanaly, brum apod.

Moje idea vypada asi takhle: digitalni vstupy pro CD prehravace a minidisk, tak jeden nebo dva analog pro mikrofon s A/D prevodnikem (kricet do mikrofonu jednicky a nuly bohuzel jeste neumim :-))). Nasledovaly by pro kazdy vstup digitalni tripasmove korekce a nastaveni urovne daneho vstupu. Pak 'master' a teprve D/A prevodnik a z nej do zesilovace. Ovsem to mixovani a hlavne korekce napsat do jednocipu by asi bylo sileny, jeden muj kolega, ktery se pomerne hodne vyzna v matematice rikal, ze digitalni volume by asi slo udelat pres Fourieruv rozvoj, ale na ty korekce si netroufa vubec.
Vzhledem k tomu, ze hraju jen diskoteky, tak je to asi prepych, ale rozhodne by se mi vic libilo zapojovat opticke kabliky nez kabely s CINCHema ;-)

>Ja osobne ani presne nevim co si pod tim pojmem digitalni vystup mam
>predstavit.
>Jestli to je nejaka "hbita" seriva jednosmerna komunikace ci co?!

Je to presne tak, kdyz toho technicse zapnu, tak vzadu v takovym konektoru zacne 'blikat' cervena led a posila data primo z CD jeste pred DAC.

>Nicmeme je asi pristupnejsi pouzit vyse zminene obvody a mikrocip...

To by byla akorat neumerna komplikace analogoveho mixu. Nastava problem, jak vytvorit 'savle', tj. ty tahovy potaky, kteryma se mixuji jednotlive vstupy. Byl by asi potreba nejaky linearni snimac absolutni polohy.

BTW: Nevidel jste nekdo neco takovyho? V GM maji akorat rotacni a to jeste za nehorazne penize. Takovehle snimace by asi byly potreba i na ten digitalni mix.
S pozdravem
		Libor Kavan, EZA-TV Vrchlabi
		Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi
Tel.,fax:+420 438 24117