[HW] Citac s PIC nebo ATMEL

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:45:11 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: Tony Malecky <zpaul@mbox.vol.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 4. února 1999 16:51
Předmět: Re: [HW] Citac s PIC nebo ATMEL

>Ale je tam jeden velkej prusvih, a to sice ze ten clovek na tom vydelava a
>zdrojak k tomu, na to snad i zapomen..
>Mimochodem, jakej na to mate nazor, co se tyka publikovani v casopisech?
>Abych rekl pravdu, AR a Aradio nekupuju. Prave proto, ze vetsina konstrukci
>s procesory neobsahuje
>obsah procesoru. A vetsinou hardwarove to je nezajimavy, protoze HW autor
>osidil prave proto, ze to zmakne soft. No a za soft chce autor penize na
>prkno a to ani nedostanete zdrojak ale kod..
>Takze co to je za Amatersky casopis? Spise to pripomina inzerci stavebnic
> [...]

A  DALSI  NA  PODOBNE  TEMA   (takze to neberte osobne)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

==== 1 ====

Ale je co dodat. Blahe pameti jsem postavil radic FD k Sharp MZ8xx, napsal
BIOS pro CPM, podpurne programy a prodaval to po burzach v podstate za cenu
soucastek plus nejakych 500,- stribrnych. Proste klasicke fandovstvi.
Vysledek, za pul roku se objevil "konstrukter" nekde od Havirova, ktery
nabizel to same
a to vcetne chyby na plosaku.
Minuly konkurz ARadia vyhrala konstrukce LC metru. Jo pekna, ma to vsak
nedostatek, davno predtim byla
zverejnena puvodnim autorem na Internetu. Tak proti tomuhle bych zbrojil,
ukrast a prodavat dal, vydavat neci
napad a neci praci za svou. Tak se nedivte, ze se lidi brani. Pokud se se
mnou nekdo spojil a chtel zdrojak
pro vlastni potrebu, jeste jsem nikoho neodmit. Jina vec je, pokud nekdo
potrebuje deset procesoru s upravou,
pochybuji, ze to potom bude socialni pripad.

==== 2 ====

Ale je tam jeden velkej prusvih, a to sice ze ten clovek na tom vydelava
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Pri pohledu z okna vidim jak nam tu zuri kapitalismus. Tak proc vzdychat nad
tim, ze nekdo neco da dohromady a pak
se to snazi prodat. (Ono tech 999,- za slusny citac je asi strasne moc).
Osobne me elektronika a programovani zivi a zaroven i bavi.
Tak proc mam trpet komplexy, ze za neco chci nejakou korunu. Ja to neukrad a
nikoho nenutim at to kupuje. Ja to vymyslel a naprogramoval
a obcas chci treba taky jet k mori a nesedet furt za bednou a plakat nad
tim, jak ostatni mohou a ja ne.

==== 3 ====

Procesory, GALy, ispLSI a dalsi programovatelne obvody jsou prave od toho
aby HW zjednodusily.
Vazeni, je konec druheho tisicileti a snad jsme uz prekonali obdobi kdy
kvalita konstrukce se posuzovala
podle poctu soucastek. Proc mam stavet fazovy zaves, kdyz ho stejne dobre
muzu naprogramovat.
A proc mam neco natvrdo zadratovat, kdyz se to muze udelat elegantneji pres
programovatelne obvody.
ELEGANTNEJSI  =>  jednodusi, levnejsi, snaze modifikovatelne .......

==== 4 ====

Hodina prace prumerneho zednika Vas vyjde tak na 100,- (jsem z bohem
zapomenuteho kouta zeme) a to
mu musite poskytnou nalezity servis (podavac, stravu, pivo, neco
ostrejsiho). Je zajimave, ze nad timhle se
nepozastavujete. Ale par stovek za naprogramovany svab je Vam proti srsti. A
pritom ten pocet hodin
je nekolika nasobne vyssi. Priklad: PBU v AR1/99 jsem vyvyjel zhruba tri
mesice (tedy nejakych 300 - 400
hodin. Nebylo to na kseft, jen jsem chtel vedet, jak to lze udelat.)  Kdyz
si spocitate naklady, cas, zelezo, soucastky, SW pro vyvoj
(placnul jsem se pres kapsu a
pouzivam amulator od ComApu a Asm a 'C' od Keila), vyjde Vas cena podobneho
vyvoje na nejakych
80.000,-  - 90.000,- stribrnych. A ted, co se vrati, 3.000,- za autorsky
honorar, nejakych 5000,- za prodane
procesory, suma sumarum rekneme 10.000,-. A ted maly vypocet 10.000 DIV 300
= 33.3 na hodinu.
Dotaz: Je tu nekdo, kdo za tuhle odmenu DELA ?????????   A neni fanda, nebo
blazen !!!!!!

==== 5 ====

Pokousel jsem se dat dohromady lidi na vytvoreni projektu OSS (Open source)
na vyvoj emulatoru i51,
vcetne projektoveho manazera, prekladacu, etc. Proc se nezapojite ? Zatim me
kontaktovali 2 (slovy DVA)
lidi. Zadna slava. Zato na stezovani je Vas tu vcelku dost.

==== 6 ====

Casopisy: Tady prece nejde o to dostat na stul hotovou vec. Pokud je nekdo
opravdu KONSTRUKTER,
tak mu jde predevsim o napad, inspiraci, nasmerovani. No a pokud to nechces
vymyslet a travit dlouhe
zimni vecery nad praci, tak si to kup. Srovnejte AR, ARadio, KTE a dalsi se
zahranicnimi casopisy (Elektor,
Elrad, ELV,  etc).  Zjistite, ze se az tak moc nelisi. Pokud je to stupidne
jednoduche, je to verejne dostupne.
Pokud to ma napad, invenci a stalo to dost casu vyvynout, je to za stribrne.

==== 7 ====

Prave pripravuji k publikovani citac. Samozrejmne s procesorem (jak jinak).
For vsak je v tom, ze vlastni citac, hradlo, casova zakladna, etc
je naprogramovan do ispLSI. Proc?? Bez preddelice jsem se dostal na nejakych
100MHz, coz pri mereni delky impulzu
predstavuje rozliseni 10 ns. A umi to rafinovanosti jako pomer dvou
kmitoctu, stridu, etc. Na dvou pnohodnotnych kanalech.
Procesor to jen ridi a zobrazuje (prepocitava) namerene hodnoty. Pri
klasicke konstrukci by to predstavovalo cca 50 TTL obvodu jen pro mereni,
takhle je tam jeden programovatelny. Svymi parametry je citac urcite nad
hranici amaterskeho ukazovatka, takze verim, ze by se pri
zverejneni zdrojaku urcite naslo par "podnikatelu", kteri by to zacaly
hromadne stavet a prodavat.
Je tu snad nekdo s opacnym nazorem??

Co napsat na zaver. Dost dlouho me jiz nikdo tak pekne nepobavil. Je jen
otazkou zda to dotycni mysleli
jako dobry for (pardon, jdu s dobou, BONMOT), nebo se zase projevila nase
stara, dobra, mala Ceska dusicka.

Kosta

PS:  Prosim nekamenovat.