Digitalni vystup

Josef Hlavac joe
Středa Březen 17 11:45:10 CET 2004

> Bezne se vyskytujou linearni snimace polohy, jen jsou trochu drahe. Ale pro
> amaterskou stavbu jeden okoukanej for:
> Plosny spoj, vyleptat vedle sebe binarni reprezentaci kodu (0..127) a
> opticky ji snimat, Takhle to opravdu fungovalo
> na starejch snimacich polony pro NC-cka. (bylo to myslim v Grayove kodu, ale
> nejsem si jistej).

Ten Grayuv kod je tam dost podstatny, s binarnim se nebudete stacit divit
co to dela za hovadiny. For je v tom, ze u Grayova kodu se dve sousedni
polohy lisi presne o 1 bit, zatimco u binarniho kodu se lisi o 1 az
vsechny bity. A ted si predstavte co se stane, kdyz je ten snimac nekde
uprostred mezi dvemi polohami....

Jinak je to asi pouzitelny napad, ale nevim jak slozite by bylo udelat tu
mechanickou cast (opt. snimace). Posuvne potenciometry + jednoduchy (nebo
multiplexovany) A/D mi prijde jednodusi a mozna i levnejsi.

Jozin