[Ethernet]

Zdenek Dvorak zdvorak
Středa Březen 17 11:45:07 CET 2004

>odelovace
>>
>No, to by sbad slo, ne???

no gdyz neude nic levnejsiho,tak snad ano. A le jako vzorku kupovat celou
tycku je neprijemne.

>Ale mit tam
>
>???  tak ted nevim vo co go ????

proste nejaka firma v cesku prodava bastl, ve kterem jednochip emuluje ISA
sbernici do ktere je pichla ISA sitovka a slouzi to v jejich verzi tusim
jako prevodnik ethernetu na RS232.
Ale to reseni se sitovkou se mi nelibi.

>??? jake, co je tam za svab, mas nejake blizsi info ????

v nabidce k tomu uvadi jen ISA Edimax TP EN-2000PXT. Co je tam za chip se
musim podivat.
Jinak za  360,- muzu mit combo karty (TP i coax) Planet 8300-2T Combo, ale
to je PCI, ISA Planet 2400-2T Combo je za 395,-. Opet chipy musim zjistit.
Ale myslim, ze to vsechno budou zakaznicke bestie a nesezeneme k tomu popis.
A bez datasheetu si neskrtneme.

>Ale vubec ne, zadni zakaznicky asfaltovy skvrny tam nejsou. Vetsinou tam je
>komercne bezne dostupny svab
>a to bud od www.realtek.com.tw  nebo national.com, pripadne AMD, IBM, ...
>etc. No a k tomu pripocitej
>fyzicke rozhrani media (koax, UTP), oddelovaci trafa a DC/DC menic
>a je to v podstate vse.

z tohoto hlediska by se hotova karta cenove bohate vyplatila rozkuchat.....

>Vlastni rozhrani ISA predstavuje pouhe propojeni svabu a konektoru, vse je
>implementovano primo dovnitr,
>takze vlastne potrebujes pripojit D0..D7, A0..A14, IOW, IOR, INTx a to je
>vse. Pro prvni pokusy je urcite jednodussi
>to pripojit k jiz existujici karte. Samozrejmne predpokladam pozdeji
>navrhnout vlastni desku s CPU etc.

asi ano

>Osobne budu stale preferovat i51, respektive jeji klony. Pri hodinach kolem
>20MHz, se dostanu zhruba na casovani ISA zbernice. Atmelacky klony mohou
>nabidnout cca 20kB ROM, jini vyrobci i vice. Bezne ji vyuzivam s bankovanou
>RAM do cca 1MB (to by snad mohlo stacit),

jasne, ale uz to neni tak jednoduchy, jako kdyz se o to stara primo CPU.

>ale podle me nejakych 32-64 kB bude dostatecne.

>Co se tyka vlasniho SW, tak predpokladam hybrid ASM a C Nizkourovnove
rutiny v ASM,
> vyssi vrstvy v C. Prave pro pripadnou portaci na jiny procesor.

na rychlejsim CPU by to mohlo stihat samotne Cecko. Ta portace ASM bude
prasarna.

>Momentalne me nejvice laka velmi jednoducha aplikace pouheho cteni a zapisu
>IO bran. K LAN pripojene jednoduche moduly, ktere zvladnou monitorovani
>udalosti na vstupech a jejich spravu ze serverove aplikace.

takze UDP protokol. Ale stejne tam budes muset dodelat jeste minimalne cast
ICMP
a pokud to budes chtit univerzalni, tak DHCP a to vsechno je uz hromada
pameti a
psat to v asembleru je IMHO silenost. Ale rad se k tomu projektu pridam
(alespon
co budu stihat), protoze bych to stejne v nejblizsi dobe delal.

bye zdvorak