Opet lasery

Vladimir Volak volak
Středa Březen 17 11:41:59 CET 2004

Co se tyka tech kilovoltu, delal jsem regulovany zdroj vn pro fotonasobic,
je to ale pomerne mekky zdroj napeti.
Zaklad je obycejny menic - stridac s trafem, ktere ma co nejvetsi pocet
zavitu na sekundaru a potom jsem za to dal kaskadovy nasobic napeti. Pokud
bys chtel, schema bych dal jeste dohromady, problem je jen v mekkosti
zdroje, ja jsem to dotahoval zpetnou vazbou s velkou casovou konstantou, aby
to nekmitalo a bylo to dobry.

Vladimir

----- Původní zpráva -----
Od: Libor Kavan <lkavan@krkonose.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Odesláno: 6. prosince 1999 10:00
Předmět: Re: Opet lasery

> V kazdem sklenarsvi ;-), je to hrozne jednoduche:je to uplne obycejne
zrcatko(vyhodne je pouzit co nejtenci ->mensi utlum a nema dva odrazy),
ktere je nalepene na osicku motorku trochu nakrivo(nevsiml sis, ze trochu
'smajda' ?). No a pomerem rychlosti otaceni obou motorku vznika neco na
zpusob Lisajousovych obrazcu. (nevim, jaxe to presne pise)

> Souhlas, taky jsem to chtel stavet, ale pak z toho seslo, protoze tech 5mW
je strasne malo. Mam sice plynovy laser 10mW, ale ani to neni zadny zazrak,
staci na diskotece trochu vic namlzit a uz to neprosviti. Navi potrebuje
cca. 1,5 kV napajeni ...
> No a pak jeste mam jeden plynovy laser z tankoveho zamerovace, ktery
udajne dosviti i nekolik desitek kilometru. Bohuzel nevim vykon, ale asi
hodne. Ten vzit na disco, tak by to ty obrazky asi mohlo vypalovat primo do
lidi ;-))

> BTW:Nevite nekdo, jak jednoduse vyrobit ty kilovolty ?
>
> BTW2:Mam jeste elektroniku s motorky z vetsiho laseru a tam jsou ty
motorky se zrcatkama tri a vysledek je daleko zajimavejsi.