Seriovy vstup dat

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:41:59 CET 2004

Mam takovy problem:

Stavim zarizeni, ktere na zaklade udaju ze 64 vstupu nastavi podle nejakeho
algoritmu 64 vystupu. Problem je v tom, ze jednotlive mista mereni jsou
pomerne daleko od sebe, takze je nezadouci tahat 128 dratu po celem arealu.
Navic se pocet vstupu a vystupu muze vyrazne zvetsit. Dalsi proble je
nedostatek volnych portu na jednochipu. Na vystup jsem uvazoval pouzit bud
posuvne registry do kaskady , nebo i2c prvky. Reseni s I2C se mi liby
nejvic, ale bohuzel jde pouzit pouze 8 ks stejnych obvodu, coz nestaci
(snimace jsou jinde, nez ovladane spinace).
A ted bych potreboval poradit:
Pro potreby vstupu muzu uvolnit max 4 vstupy/vystupy (s urcitym omezenim)

1. Jak vyresit seriovy vstup z tech 64 linek s minimalnimy naklady na
soucastky a pouzite porty procesoru ?
2. Pokud budu nucen pouzit i2C, na jakou vzdalenost to chodi spolehlive ? Ja
bych potreboval cca 150 -200 m v dost nedefinovatelnych podminkach.

Dík za kazdy namet

		Roman Kanovsky