sici stroj

Sedláček Karel Karel.Sedlacek
Středa Březen 17 11:41:57 CET 2004

V roce v AR 1/1977 (strana 20) vysel navod na tyristorovy regulator k sicimu
stroji. Bylo tam i reseni ovladace (pedalu), resp. misto potenciometru autor
pouzil kombinaci doutnavka-promenna clona-fotoodpor. Zrejme se to dalo
nabastlit do stavajiciho pedalu. Pokud by byl zajem, zkusim naskenovat a
poslat.

Ing. Karel Sedlacek
-------------------------------
Ceska televize
-------------------------------
E-mail: karel.sedlacek@czech-tv.cz
Tel.: 6113 2163
Fax : 61132082

-----Original Message-----
From: Ales Filip [mailto:afilip@gmx.net]
Sent: Wednesday, December 08, 1999 9:10 AM
To: Multiple recipients of list
Subject: sici stroj

Hello hardware,

 Mama mi prinesla vcera pedal od 30 let stareho siciho stroje Veritas, abych
 ji ho opravil, ze nefunguje. Rozdelal jsem ho, a v podstate jsem
 nepochopil, jak to vubec funguje. Uvnitr je keramicke teleso,
 v nem je valcova dira dlouha cca 6cm, prumer asi 1cm. Uvnitr te diry
 jsou nejaka teliska, o prumeru diry, a tloustce cca 0.5mm. Z jedne strany
 je pevny kontakt s dratem, a z druhe strany je uhlikovy kontakt pripojeny
 k pace, ktera napln te diry stlacuje. Podle MEHO nazoru jsou to uhlikova
 teliska, ktera maji mezi sebou nejaky prechodovy odpor, a tim stlacovanim
 se k sobe vic pritisknou, a tim se meni prechodovy odpor. Na pedalu je
napsano
 160-220V 15-2500ohm. Pedal je zapojeny do serie s motorem. Kazdopadne je to
 p....i, a potreboval bych to necim nahradit. Bud koupit jiny pedal (nevim,
 jak je to u novych sicich stroju delane), nebo to teleso v pedalu nahradit
 nejakou jednoduchou elektronikou.
 Dik za radu.

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>