foto tr a dioda

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:41:53 CET 2004

Petr Simek wrote:

> Ja mam spis zkusenost ze nestiha LED - snizte modulacni kmitocet na
> polovinu a uvidite jestli se to na trazistoru zvedne prim stejnych
> dalsich podminkach.

IMHO spis nestiha ten fototranzistor.

LED ma pomerne malou vlastni kapacitu, takze pri impulsnim buzeni
ostrymi hranami z nizkoimpedancniho vystupu je doba dosvitu temer nulova.
Fototraznistor (pokud nema vyvedenu bazi) je relativne pomaly, zejmena
pri rozpinani, nebot baze je zaplavena nosici naboje (ze zdroje svetla)
a chvili jim trva, nez 'vyprchaji'. Pokud ma vyvedenu bazi, tak muze
pomoci odpor mezi B a E, ovsem na ukor citlivosti.

Pro vyssi rychlosti se holt pouzivaji fotodiody...

--
Regards
           Petr Krc