regulace alternetoru

Zapadlo Petr PetrZ
Středa Březen 17 11:43:22 CET 2004

Dobry den,

Mam nasledujici problem: U kolegovi Š105 (alternator, elektronicke nabijeci
"rele") se postupne zacala prebijet baterka. Merenim jsem zjistil, zeuz od
volnobehu je tam asi 16,2V (coz se mi zda trochu moc) a rustem otacek to
dosahne asi 16,5V. Takze vysoke, ale pomerne stabilni. Nu coz, bude vadny
regulator, tak jsem ho vymenil. Ale zdeseni, ktere nasledovalo, napeti tam
bylo uplne stejne, takze regulator to byt nemohl. zacal jsem promerovat
prechodove napeti (odpory), napeti pri vyssich otackach teleso alternatoru -
pol baterky 0,05V, coz je podle meho unosne.
Napada nekoho z Vas co by to mohlo jeste zpusobit?
Pokud vytahnu za behu motoru buzeni alternatoru, tak napeti klesna na 13,7V
a dost se zvysi volnobeh (podle ucha tak o 1/4).
Co bych mel zkontrolovat?

Diky za odpovedi.

S pozdravem

Petr Zapadlo