Palicka hmyzu. (kolko Voltov?)

Tom Mazouch mazouch
Středa Březen 17 11:43:16 CET 2004

Vladimir Slavkovsky wrote:

> Zdravim.
> Pred casom bola v konferencii rec o odpuzdovani hmyzu, ktorej zaver bol
> subjekt tohoto prispevku. Taketo zariadenie som videl v Baumaxe za 290 Sk
> slavkovsky.vlado@vadium.sk
Doporucuji nenaletet! Pokusim se popsat svoje zkusenosti:
V tech lacinejch bazmekach je "UV zarovka" (prelozeno do cestiny -
zarovka natrena na fialovo), takze o UV (ktery prej litaci potvory
zajima nejvic) nemuze byt rec. Ma strasne dlouhy vlakno, takze staci par
otresu v rozsvicenym stavu a je po zarovce (povedlo se mi dvakrat behem
mesice).
Pozitiva:
  Tahne to mury a podobnej hmyz, toho je tam pokazdy plno. O komarech
nevim.
Negativa:
  Moucham je to _naprosto_ukradeny_!
Princip:
  Hmyz se nezabiji vybojem, ale "krokovym napetim" = musi se dotknout
obou dratu (bifilarni vinuti). Napeti je asi 700V (podle stitku), dela
se to nejakym nasobicem (videl jsem R, C, D, zapojeni jsem nezkoumal).
Mam dojem, ze na mouchy to _nestaci_, pokud tam uz nejaka omylem
zabloudi (nebo je tam vhozena quli testovani), tak spadne omracena do
misky, kde to chvili "rozchazi" a pak zdrhne.

Mozna se tam pokusim pres zimu nabastlit UV zarivku a pristi rok se
uvidi. V soucasnym stavu ten kram povazuju za vyhozeny prachy.

  TomM