Solarni clanky

Minář Petr petr.minar
Středa Březen 17 11:43:15 CET 2004

Opravdu maji 100A ?! Jak jsou velke.

>1. Musi byt slunecni baterie nastavena tak, aby na ni dopadalo prime
>slunecni svetlo ?

V lete bych nedoporucoval kolmy dopad svetla, kvuli prehrivani. Cim vetsi teplo, tim vetsi odpor a tim mensi proud, asi ?!. Pro staticky provoz se dava sklon 60st.(kompromis mezi letnim a zimnim provozem, kvuli sklonu slunicka) a na jih (staci si pockat na 13 hodinu, coz je pro nase pasmo prave poledne a nastavit clanky), pro provoz se sledovanim slunicka nevim.

>2. JAk je to s provozem v zime - odolnost proti mrazu, zmena napeti a >max.proudu ?

Rozhodne bych nedaval samotne clanky ven, pouze ve vodotesnem krytu. Moduly, ktere jsem pouzival, byly v hlinikovem ramu se zasilikonovanym sklem. Napeti a proud normalni, v zime jsou ovlivneny spise svetlem nez teplotou. Clanky se totiz pri pruchodu proudu samy castecne ohrivaji. Ale urcite se musi obcas ocistit od snehu a ledu.

>3. K panelu je i procesorem rizena nabijecka Pb akumulatoru 2x 12 V, je
>lepsi poskladat vyslednou kapacitu z nekolika akumulatoru, nebo pouzit >jeden vysokokapacitni akumulator ?

Podle mne zalezi spis na vas a na prostoru nebo manipulaci.

>4. Jak je to se menicem 24V/220V pro potrebny vykon - samozdrejme s >omezenim odebiraneho proudu. Jak je kriticky prubeh stridaveho napeti
>trojuhelnik, sinus, obdelnik) pri napajeni napr. pocitace, televizoru, >uspornych zarovek....

To bych asi jen tipoval.

>5. Da se jednoduchym zpusobem "dotovat" stavajici elektricka sit energii
>ziskanou ze slunce ? Zajima mne jak technicke reseni - synchromizace faze
>apod., tak i nutne povoleni a pod.

A co takhle na principu UPS a zalohy PC.

>Dík
>  Roman K.
>
>---
Příchozí  zpráva neobsahuje viry.