par dotazu k AT89C2051

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:43:15 CET 2004

> Nejsem zadny expert, s 51ckou jsem delal jen par veci, ale pokud me pamet
> neklame tak Atmely (i ta 2051) jsou staticke jednocipy, takze je muzes
> casovat, i naprosto nepravidelnymi impulzy. Na vstup OSC1 pripojis libovolny
> oscilator (nebal bych se ani pri desetinach Hz) s urovnema nejlepe priblizne
> TTL, ale ladit program pri takove rychlosti muze byt docela neprijemne.
> OSC2 nechas nezapojeny.

> Jakub Ladman

K tomu jen malou poznamku:
Pred casem jsem chtel k Atmelu pripojit hodinkovy krystal
v blahove nadeji, ze jako poradny CMOS obvod bude brat jen
par mikroamper ( jako to umeji PICy). Spotreba se prilis
nelisila od pripadu, kdy pracuje na 11 MHz. Problem byl
predevsim s programovou pameti FLASH EPROM. Ta je aktivni
urcitou pevnou cast instrukcniho cyklu (tedy ne jen po
dobu potrebnou k precteni instrukce) a bere cca 15 mA.
Delal jsem na toto tema rozsahlejsi mereni s cilem
minimalizovat spotrebu pri zalohovani z baterek. Vysledky
chci sepsat a poslat do HW, ale az budu mit vice casu.
Zatim jen tolik, ze jsem se pri 3 V, 3.6864 MHz a casovem
vyuziti procesoru 5% (zbytek doby je v rezimu IDL)dostal
na 1,2 mA.
Vlada Andel