Solarni clanky

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:43:15 CET 2004

>Ahoj vsichni,
>je tady nekdo, kdo ma zkusenosti  se solarnimi clanky ?
>
>MAm moznost pomerne levne koupit slunecni baterie 24V / 100A, a zajimalo
>by mne:

Opravdu maji 100A ?! Jak jsou velke.

Skutecne maji 100A. Je to teda 10 bloku o 10A. Celkovy rozmer je cca 10 x
6m. Jedna se o vyprodej skladu jednoho vyzkumneho ustavu, ktery zrusili.
Udajne nebyly clanky nikdy zapojeny a lezi 3 roky ve sklepe. Cenu jeste
nemam potvrzenou ale melo by to byt do 50 kKc vcetne dobujeci automatiky a
nejakeho priblbleho ridiciho pocitace.

>5. Da se jednoduchym zpusobem "dotovat" stavajici elektricka sit energii
>ziskanou ze slunce ? Zajima mne jak technicke reseni - synchromizace faze
>apod., tak i nutne povoleni a pod.

A co takhle na principu UPS a zalohy PC.

No to mne take napadlo, ale problem je v tom, ze by bylo nutne provest
preruseni stavajicich rozvodu. A v pripade vetsiho odberu, nebo poklesu
dodavane energie provest prepojeni na el. sit. To uz je pak lepsi  vyclenit
napr. svetelny okruh v dome a napajet ho jen ze slunecni energie a to i 24
V.

Roman K.