Crack

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:43:13 CET 2004

>lidi neblaznete! Nema cenu si mezi sebou hrat na moralisty. Je naivni si
>nalhavat, ze budu kupovat vyvojove prostredi za 30k na to abych si ubastlil
>hazeci kostku s jednochipem.

Ja myslim, ze hazeci kostka by se dala naprogramovat v assembleru na prvni
pokus (nebo na velmi malo pokusu). Pro bezne procesory, kam '51 urcite
spada, najdete na webu pravdepodobne nekolik GB vyvojovych prostredku.
Assemblery, dodavane vyrobcem cipu zdarma byvaji navic slusne odladene a
vybavene.

Kuprikladu MPASM pro PICy (je zdarma ke stazeni) je makroassembler + linker
+ knihovnik + simulator vcetne IDE s moznosti generace premistitelneho
kodu, plne dokumentovany na nekolika stech stranach. Z vyssich jazyku je
dostupny JAL (samorostly dialekt pascalu), PICLite (take nema presnou
skatulku, rekl bych strukturovany assembler/basic), CC5X (slusne Cecko,
zdarma je verze do 1K kodu), taky Forth. To jenom co si pamatuji. S '51
nedelam, takze nemam takovy prehled, ale jejich mnohem delsi historie me
opravnuje k domence, ze dostupnost a kvalita zadarmiko vyvojovych
prostredku bude minimalne stejna jako pro PICy. Tak mame zapotrebi neco
crackovat?

Navic jsem se v konferenci PICLIST casto setkal s nazorem "Me se do
assembleru nechce, mam z toho obavy, Cecko (Pascal, Basic...) za me vsechno
vyresi". To je myslim zakladni omyl. Vyssi jazyky byly puvodne urcene pro
pocitace s diskem, monitorem a klavesnici. Jejich dialekty pro jednocipy
maji radu specifik a jejich uspesne pouziti predpoklada znalost konkretniho
cipu, funkci ze stdio si clovek opravdu moc neuzije.

>Lidi stale vic napadali ostatni, kazdy si zacal
>davat dobry pozor co pise, prispevky byly o nicem a nakonec ti nejlepsi
>znechucene odesli... Prosim vyvarujme se toho.
Ja jsem pro, drzme se vsichni stanovenych pravidel konference, ktera mimo
jine vylucuji posilani attachmentu a diskuzi na tema piratskych kopii
software.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/